דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההשתקפות המחולקת של האיחוד

ההשתקפות המחולקת של האיחוד

בעל הסולם, מאמר "שישים ריבוא נשמות: "אמרו, שיש ששים רבוא נשמות, וכל נשמה מתחלקת לכמה ניצוצין. וצריך להבין, איך אפשר שהרוחני יתחלק, כי מתחילה לא נבראה רק נשמה אחת – נשמת אדם הראשון."

העולם הרוחני דומה לתמונה הולוגרפית, שכל חלק ממנו כולל בתוכו את כל התמונה, רק במימדים מוקטנים. זה כמו להביט על משהו מרחוק או מקרוב – זה ההבדל בין חלק לשלם.

וזה אומר, שאף על פי שהנשמה הכללית נראית לנו מחולקת להרבה נשמות, הרבה בני אדם, היא אחת, וקיימת בכל אחד רק ב"מימדים" שונים.

כאן מופיעה השאלה: מדוע ההבדל במימדים יוצר אצל בני האדם תמונות תפיסה שונות כל כך?

למעשה, אתה ואני זה אותו הדבר. פשוט אנחנו מסתכלים על הנשמה האחת ממרחק שונה. התמונה הרוחנית באמת לא מתחלקת, רק נראית לנו קרובה יותר או רחוקה יותר.

לדוגמה, אם אני רואה את "עולם העשיה", למעשה אני רואה "עולם אין סוף", רק במימדים של "עולם העשיה". ההבדל הוא רק עד כמה אני יכול להבחין ב"עולם אין סוף" בכלים, ברצונות הנוכחיים שלי.

ובהתאם לכך, אם בעולם חיים רק שבעה מיליארד בני אדם, זה מכיוון שכך הנשמה הכללית מתחלקת היום לעינינו. בכל אחד מהם ישנו ניצוץ מהנשמה הזו, אך היא בעצמה – אחת. הניצוצות שלה נסתרים עד שיגיע הזמן, הם שקועים בתוך האגו שלנו ודומים יותר לנקודות שחורות.

הם מהווים את האחוריים של הנשמה, את העובר שלה ה"מלובש" ברצון לקבל שמתעורר יום אחד.

היום, בערך מיליון איש בעולם, כך או אחרת, קשורים עם ההתעוררות הזו. ובדורות הקודמים לפעמים בקושי התאספו כמה…

כך הוא מבנה המציאות וכך זה צריך להיות. כל אחד חוזר למעגל הכללי בהתאם לשורש נשמתו הפרטית, עד שכשאנחנו נתאחד, אנחנו נמחק את כל ההבדלים בינינו.

הרי בגוף השלם כל התאים חשובים באותה המידה – בדיוק כתוצאה מהמבנה ה"הולוגרפי" הבלתי מתחלק. כל חלק שווה לשלם, הרי בלעדיו השלם ייעלם.

אולם, בדרך לגמר התיקון הזה הכול נבנה בצורת פירמידה, כולם הולכים אחר ה"רועה", זה הוא סדר תיקון הנשמות. כך זה היה גם בעם היהודי כשהוא היה נמצא במדרגות רוחניות: היה מלך, היה כהן גדול, היה סנהדרין…

היום זה קורה בצורה אחרת במקצת: ההשפעה שלנו זורמת לרשת הקשר הכללית הפרוסה בנשמה האחת ומחישה את התפתחות העולם, בינתיים, ללא ידיעתו. ובהמשך, במידת הופעתן של הצרות והבעיות החדשות, כשהבלבול מתגבר, האנשים יחפשו ויבינו שאין בכוחות הדת ואין בכוחות הפוליטיקה לעזור להם.

האנושות תעמוד בפני איום של השמדה כלל עולמית ותזעק לישועה. ואז האנשים ישמעו את מסר המקובלים. אך אלה יהיו מצבים קשים מאוד ואנחנו צריכים להיות מוכנים אליהם. הרי אנחנו יכולים לרכך את הרגעים האלו, שהם יופיעו רק לרגע, כמו בקריעת ים סוף, ומייד ייפתרו.

מתוך שיעור על מאמר "ששים ריבוא נשמות", 07.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אור הנשמה הפורץ דרך גדר האגואיזם 
מריבוי לאיחוד
נשמה אחת לכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest