דף הבית / המשבר ופתרונו / האם תורתו של מרקס אקטואלית היום?

האם תורתו של מרקס אקטואלית היום?

 

חוות דעתו של ב. פָאוּלְמָן, PhD: קארל מרקס לא היה נביא, הוא היה הוגה דעות גדול, פוליטיקאי אנרגטי, שייסד איגוד פועלים בינלאומי (אינטרנציונל), ועיתונאי מוכשר. לשום תורה לא הייתה השפעה כל כך חזקה על ההתפתחות האנושות, כמו המרקסיזם.

היום המרקסיזם שוב הופך להיות אקטואלי. אליו פונים אלה שמחפשים מוצא מהאסון שהולך ומתקרב לעבר האנושות, אלה שרוצים לרכוש ביטחון בעתיד מאושר עבור ילדיהם ונכדיהם. אולם קיים הצורך במרקסיזם מחודש, שלוקח בחשבון את המציאות החדשה של האלף השלישי, שחרורו מרכוש פרטי ומניצול של אדם על ידי אדם.

תחילתו של השינוי המהפכני של החברה הונח על ידי קארל מרקס ב"מניפסט (הצהרה) של המפלגה הקומוניסטית" שהכריזה על מותו של הקפיטאליזם בידי הפרולטריון.

היום הסממן של הקומוניזם משוטט כבר לא רק באירופה, אלא גם בכל שאר היבשות.

אפילו יושב הראש של הפורום הכלכלי הכלל עולמי בדאבוס, קְלָאוּס שְווָאב, נאלץ להצהיר, שהמערכת הקפיטליסטית מיצתה את עצמה ובכלל לא מתאימה למודל של העולם המודרני.

המייסדים של המרקסיזם היו משוכנעים בכך, שהדורות הבאים של המהפכנים יספקו המשך התפתחות יצירתית של המדע כתוכן של האידיאולוגיה הקומוניסטית. לכן התפתחות המרקסיזם, זו המשימה החשובה ביותר של הקומוניסטים. צריך לעבוד על הפופולאריות של התורה הזו, על ידי שמירה על מהותה והימנעות מווּלגריות, שלה נחשׂף המרקסיזם לעיתים קרובות במשך כל ההיסטוריה.

את הרעיון של המרקסיזם צריך להציג להמונים בכזאת צורה, כדי שניתן יהיה לקלוט אותו בנקל, על מנת שהרעיונות האלה ייהפכו ליסוד של האינטליגנציה של החברה העתידית.

תגובתי: התרגום הנכון של תורת הקומוניזם מובא בחלק של חכמת הקבלה, שנקרא "הדור האחרון".

כינוי זה ניתן לסדר החברתי החדש, מפני שהוא מסיים את ההתפתחות הגשמית של האדם ומעלֵה אותו לעולם העליון. האנושות עברה את שלבי ההתפתחות שלה בהתאם להתפתחות הבריאה הגשמית, של הרצון לקבל בבחינות שורש, א', ב', ג', ד', ונמצאת עכשיו בכניסה לבחינה החמישית האחרונה. בזה היא עברה את שלבי ההתפתחות של התצורות: העתיקה, העבדוּת, הפיאודלית, הקפיטליסטית, ונכנסת היום לשלב האחרון, הקומוניסטי.

ידיעות קודמות בנושא:
מרקס צדק!?
המרקסיזם הוא שוב העתיד הזוהר שלנו
מרקסיזם – לא מה שחשבנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest