דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חוזרים לחיבוק עם הבורא

חוזרים לחיבוק עם הבורא

מתוך אגרת כ"ה, של בעל הסולם:

"בזוהר הקדוש, אמרו שהזוכה בתשובה, השכינה הקדושה מתגלית אליו, כמו אם רכת לב, שלא ראתה את בנה ימים רבים, ועשו פעולות גדולות ומרובות, לראות זה את זו, ומחמת זה באו שניהם בסכנות עצומות, ולסוף הגיע להם זה החופש המקווה בכליון עינים, וזכו לראות זא"ז אשר אז האם נופלת עליו ומנשקו ומנחמו ומדברת על לבו, כל היום וכל הלילה, ומספרת לו הגעגועין והסכנות שעברו עליה בדרכים עד היום, ואיך היתה עמו מעודו, ולא זזה שכינה, אלא שסבלה עימו בכל המקומות, אלא שלא יכל לראות את זה."

אם נשפוט לפי מה שהמקובלים מספרים לנו, הבורא, השכינה, מצידה עושה עבודה גדולה מאוד עבורנו, עבור הנשמות, בכך שעוזרת לנו להתעורר ולהתקרב אליה בצורה הדרגתית בסולם המדרגות הרוחני. כדי שבסופו של דבר אנחנו ניכלל בשכינה ונתחבר יחד.

ובאמת, במציאות לא מתרחשים שום שינויים. כל השינויים, הם רק בהבנה, בקליטה שלנו, עד שאנחנו נגלה את ההשגחה העליונה הקבועה והטובה, שלא עוזבת אותנו אף לא לרגע ואף פעם לא משתנה. בסופו של דבר, האדם משיג שכל המציאות נמצאת במנוחה מוחלטת. וכל מה שנולד בהרגשות שלו, זה גילוי הכלים שחייבים להיתקן.

כל השינויים, זה רק הופעה של הכלים המקולקלים, זה אחר זה. הרגשת הנברא בתוך הכלים הלא מתוקנים האלה, היא זו שמציירת לפניו את התמונה של העולם המקולקל, ושל ההשגחה הלא טובה, הלא נצחית והלא שלמה.

אבל אם הנברא מתקדם בצורה נכונה, אז הוא מבין שחייב לבנות לעצמו תומכים חיצוניים ותמיכה: קבוצה, מורה, כמו שנאמר: "עשה לך רב וקנה לך חבר, והוי דן את כל האדם לכף זכות".

הסביבה הזאת כל הזמן תשפיע עליו ותעורר אותו. היא תנענע את האדם מבלי לתת לו לשכוח, שכל מה שקורה בכל רגע זה גילוי ומימוש של "רשימו" חדש, שדרכו האדם רואה את העולם. והוא צריך לתקן את ה"רשימו" הזה.

על ידי הסביבה הוא לא ישכח את זה וכל הזמן יקבל ממנה חיזוק ותמיכה. ולכן "כל הבוחר בסביבה יותר טובה" בהתאם ל"רשימות" שיכולים להתגלות בו לצורך התיקון, לא ישכח לרגע על מטרת החיים שלו. הוא צריך לגלות את היחס הנכון ואז יוכל להתקדם לתיקון עד שיתחבק עם הבורא.

מקום המפגש של האדם עם הבורא נקרא "השכינה הקדושה". הנברא מכין את הרצונות, את הכלים שלו, שבהתאם אליהם מתגלה הבורא, כשוכן בתוך השכינה. כך אנחנו משיגים דבקות שהיא מטרת כל הבריאה.

מתוך ההכנה לשיעור, 02.01.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מה היה מראה ה"א.ק.ג." של רצונות הלב
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר ב', "עניין שכינתא בגלותא"
לנער את העפר מההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest