דף הבית / כללי / נעביר את האור הלאה בשרשרת

נעביר את האור הלאה בשרשרת

שאלה: אם אדם מגיע לדרגת תיקון מסוימת, האם זה משפיע על שאר העולם?

תשובתי: ברור, שהתיקון של כל אדם משפיע על כולם, הרי אנחנו נמצאים בתוך אותה המערכת. לכן קיים המושג "זכות אבות", שעוזר לנו להתקדם. כיצד יכול לעזור לנו המושג "זכות אבות" ומה זה, האם מסמכים היסטוריים כלשהם השמורים בארכיון? – ברור שלא.

מדובר על תיקון הרצונות. המקובלים הגדולים, חכמי התלמוד עשו תיקון מיוחד שאחריו אנחנו כבר לא צריכים לעבור סיגופים גופניים כדי לצאת מתוך האגו שלנו. מספיק רק להשקיע מאמץ בלימוד הקבלה. אם אני לומד בקבוצה ורוצה להתחבר עם האחרים כדי שבתוך החיבור בינינו לגלות את הבורא, ועל ידי זה לגרום לו נחת רוח, אז זה כבר מספיק להתקדמות שלי. אני לא צריך לייסר את גופי, להכות את עצמי, ולהיזרק על הקרקע.

לפני התיקון שעשו חכמי התלמוד, אדם היה חייב לענות את גופו אם הוא רצה להגיע לגילוי רוחני. לפי חוקי הטבע אנחנו היינו צריכים להשפיל את גופנו הפיסי ולענות אותו כך, שהוא בעצמו כבר ירצה לצאת מתוך עורו. והמקובלים בעבר עשו תיקונים כדי שאנחנו כבר לא נצטרך להשתמש בשיטות מסוג זה.

אבותינו היו שייכים לספירות: כתר, חכמה, בינה, דעת (חב"ד), ואחר כך הגיעו חכמי התלמוד שהיו שייכים לחסד, גבורה, תפארת (חג"ת) ולכן הם נקראים "בנים". תקופת חכמי התלמוד נמשכה עד לחורבן בית המקדש השני. המקובלים האלה תיקנו את אותו החלק בבריאה שהיה שייך לרצונם. ולכן, האור כבר התלבש בתוך אותם הכלים ונעשה קרוב יותר אלינו!

אנחנו שייכים לספירות האחרונות: נצח, הוד, יסוד (נה"י). כל תקופה: חב"ד, חג"ת ו-נה"י נמשכת אלפיים שנה, והיום אנחנו כבר הגענו לשנת 5773, כלומר, כמעט לסיום של 6000 שנות התיקון.

בהתחלה "האור המקיף" הגיע רק לעיגול החיצוני ביותר – חב"ד. אבל האבות, על ידי התיקונים שלהם, קירבו אותו והוא הגיע עד הספירות חג"ת . חכמי התלמוד קירבו את "האור המקיף" עוד יותר לנה"י. ואחר כך המקובלים שחיו בתקופת הגלות האחרונה, העבירו את האור עוד יותר קרוב אלינו. זאת אומרת, שהמקובלים מהעבר עשו בשבילנו את ההכנה, את התיקונים שבהם אנחנו יכולים להשתמש. זאת מערכת אחת כללית.

נעביר את האור הלאה בשרשרת

ואנחנו על ידי התיקונים שלנו מכינים את התשתית לדור הבא. העזרה הזאת היא לא רק בספרים ובקליפים שאנחנו מייצרים. העיקר הוא, שאנחנו מכינים לדורות הבאים מערכת מלאה באור ומקרבים את האור יותר ויותר! בזכות זה כל העולם מתעורר, ולא בזכות כמה מאמרים וקליפים באינטרנט.

הכול מתעורר מלמטה, דרך מערכת הנשמות הכללית. לכן, ככל שאנחנו מאוחדים ורוצים שבתוך החיבור בינינו יתגלה האור, על ידי זה אנחנו מקרבים את האור לאנושות כולה.

מכאן אפשר להבין את הקשר בין כל הנשמות, כל הדורות. בזכות כל תיקון, האור מתקרב בהדרגה לרצונות יותר ויותר עבים, יותר פנימיים. וכל עוד אנחנו לא תיקנו את עצמנו, יישארו בעולם כאלה חלקי רצון שלא יוכלו להתעורר.

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתע"ס", 31.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
זכות אבות
התיקון הוא תחילת השלב הסופי
כיצד לרשת "זכות אבות"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest