דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהתפעלות מגדלות הבורא

בהתפעלות מגדלות הבורא

מתוך מאמר של הרב"ש, "מהו לא תוסיף ולא תגרע, בעבודה":

"יש להבין, כי האדם, כשהוא רוצה להכנס לעבוד עבודת הקודש, הוא צריך מקודם לדעת במה המדובר. כלומר את מי הוא רוצה לשמש. זאת אומרת, הוא צריך מקודם להעריך את גודל חשיבות המלך, אשר הוא רוצה שהמלך יקבל אותו בתור עבד, היינו שיהיה בבחינת "עבדים, המשמשים את הרב שלא עמ"נ לקבל פרס". אלא מי הוא הנותן לו רצון לשמש את המלך בלי שום תמורה. רק גדלותו וחשיבותו של המלך, זה נותן לו חומרי דלק, שירצה לעבוד בלי שום תמורה. לכן כל עבודתו היא לצייר לעצמו את חשיבותו של המלך, ולתת לו תודה, בזה שנתן לו רצון ומחשבה לקחת איזה חלק ברוחניות."

חשיבות הבורא, זו הסיבה היחידה שיכולה לחייב אותנו לעבודה אמיתית. ישנם הרבה סוגי התעוררויות, אבל הם כולם באים ועובדים מצד האגו שלנו. ורק אם אנחנו מקבלים השראה והתפעלות לעבודה מגדלות הבורא, אז המוטיבציה הזאת מגיעה מצד ההשפעה. גדלות העליון מחייבת אותנו להשפעה ועוזרת לנו להשיג אותה.

צריך לחלק את זה בצורה מדויקת לשניים. כל יתר סוגי ההתעוררויות, אפילו שמגיעות מהקבוצה, מהחברים, הן כולן, בסופו של דבר, משפיעות על האגו שלנו ומעוררות אותנו באופן אגואיסטי: דרך קנאה, תאווה וכבוד, בכל זאת זה מצד הרצון לקבל.

ורק גדלות הבורא, שאותה אנחנו מבקשים ממנו לגלות לפנינו, משמשת לנו כמוטיבציה. כי אנחנו לא רוצים את המילוי שלו, אלא רוצים להרגיש ולהתפעל מגובהו, לראות את גדלותו. זה נותן לאדם משיכה אמיתית.

כי אנחנו יודעים שללא הדחיפה מאחור והמשיכה מקדימה, אנחנו לא מסוגלים לזוז. לפי העצלות הטבעית שלנו אנחנו לא רוצים כלום חוץ ממנוחה מוחלטת. כך בנוי הרצון ליהנות. רק במידה שרואים איזה תענוג מקדימה, אז אנחנו מסוגלים לזוז מהמקום, בהתאם לתענוג שמתארים לעצמנו.

לכן אנחנו רוצים שהרצון לקבל שלנו יזוז, בכך שנימשך על ידי גדלות הבורא, גדלות המלך. ואז ללא ספק אנחנו נתקדם בצורה נכונה.

מתוך ההכנה לשיעור, 31.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקה על חוסר אנוכיות
המתנה היחידה מהבורא
עקרונות יסוד מתוך הספר "שמעתי" – מאמר י"ד, "מהו רוממות ה'"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest