דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שפה שבה הבורא מדבר איתך

שפה שבה הבורא מדבר איתך

שאלה: מה ההבדל בין אדם שעל ידי המאמץ שלו מתגבר על הרע שמתגלה לו, לבין אדם שלא עושה מאמץ כדי להתגבר ומחכה שהייסורים יצטברו עד לכזאת מידה, שבסופו של דבר יחייבו אותו לזוז מהמקום?

תשובתי: על ידי זה שאדם עושה מאמץ בעצמו, הוא חוסך את הייסורים שלו ואת הזמן. והייסורים שנחסכו, כפול הזמן שנחסך, נותנים רווח עצום לפי עוצמת הייסורים שהוא נמנע מהם. ואת כל זה צריך להכפיל בעוד מקדם אחד, שכלול בנוסחה הזאת, בבורא, שנותן לך על ידי המצב הזה הזדמנות למגע עימו, ואילו אתה מזלזל בה ולא הולך לקראת קשר.

כל ההזדמנויות האלה שזלזלת בהן ושלא מימשת אותן, מצטברות אצלך כעביות נוספת וכעונש. כי לא רצית לשים לב שזו הייתה קריאה שבאה מהבורא, והפכת את זה לבעיה רגילה שבאה מהקרובים, מחבר שהעליב אותך.

אתה לא ראית שזה הבורא שלח אליך את השליח שלו, ובהתאם למדרגה שלך, היית צריך להבחין בזה. אז מה אתה מציע לעשות איתך במקרה כזה? נאלצים לתת לך עוד כמה מכות, צביטות, כדי שתרגיש שלא במקרה כל האנשים האלה נמצאים סביבך אלא הכול בא מהבורא, כי אין עוד מלבדו.

כי אתה נמצא במצב של חוסר הכרה ולא מרגיש את זה. צריך להחזיר אותך להכרה, כדי שאתה תוכל לעלות למדרגה הבאה. כל מדרגה, חוץ מהיחסים שלך, כוללת יחסים עם הבורא: "ישראל אורייתא וקב"ה חד הוא". אבל אם אתה לא שם לב לזה שהכול קשור עם הבורא, שמלכתחילה הכול בא ממנו ובסופו של דבר חוזר אליו, אז אתה לא מסיים את הבירור שלך.

לכן צריך לראות את כל העולם כמלאכים, שבטוב וברע, כלומר בהרגשות הנעימות והלא נעימות, מכוונים אותך למסלול הנכון. אלה יכולים להיות הקרובים והילדים שלך, שנוגעים מאוד לליבך, ויכולים להיות אנשים זרים לגמרי ואיזה שהם אירועים בעולם.

לא חשוב באיזו צורה זה בא אליך: דרך אשתך, הילדים, החברים, המשטרה, המנהל בעבודה, בעיות בריאות, מזג האוויר, תוכנית חדשות, אתה צריך לקבל את זה ככל מיני אופנים של הבורא. זה הוא ניצב לפניך ושואל: "נו מתי אתה כבר תבוא אליי? אני כל כך רוצה לחבק אותך! תטפס כבר על ההר שלי!".

ואילו אתה מפנה אליו את הגב ומביט למטה מתחת לרגליים שלך. אתה לא שם לב שכל העולם זו שפה שהבורא מדבר איתך.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 30.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חלק מהבורא, שתמיד יחד איתך
על גל ישר לבורא
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest