דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל יום להיוולד מחדש

כל יום להיוולד מחדש

אנחנו נמצאים בתחילתו של סולם המדרגות הרוחני, שבכל מדרגה הבאה שלו פועל אור מיוחד משלה, שגדל כל פעם בכמות ובאיכות. בהשפעתו עלינו הוא משנה את התכונות שלנו, שבהן אנחנו מתחילים להכיר את המציאות שבה מצאנו את עצמנו. והמציאות היחידה, זה הבורא.

יוצא, שמדרגות ההסתרה הופכות למדרגות הגילוי. כל מדרגה מורכבת משני כוללים. הכולל הראשון, זו ההשתוקקות של האדם להגיע לחיסרון הנכון על ידי זה שהוא כל פעם מכניע את עצמו כלפי הסביבה ומוכן לקבל את השפעתה, להתרשם מהאור העליון, מוכן להתעלות ב"למעלה מהדעת". הוא כל הזמן מכין את עצמו להשפעת המאור, שזה נקרא "עבודה בלילות", בחושך, בהעלאת מ"ן, בתפילה.

הוא פועל במידת הכוחות שלו ואינו יודע לקראת מה משתוקק, זה אומר, ש"מלכות" עולה ל"בינה" ל"חפץ חסד", לאמונה, והעיקר עבור האדם, שהפעולה שלו תעשה נחת רוח לבורא. וכתוצאה מפעולה כזאת נכונה ומספקת, האור משפיע עליו ומשנה את האדם.

כל ההתקדמות שלנו נעשית על ידי זה, שאנחנו כל פעם נולדים מחדש. נאמר: "כל יום יהיו בעיניך כחדשים", כלומר, אי אפשר להשוות את היום לאתמול. מפני שכל יום נולד כלי חדש, יש לו יסוד חדש, "רשימות" חדשים, ערכים חדשים, ובזה הוא לגמרי שונה מהמצב הקודם.

האדם כבר מבין את הפעולות שלו מאתמול כשגגות, כזדונות או כמצוות ומשייך הכול לבורא, שבסופו של דבר, זה מביא אותו לדבקות.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 25.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"לפי עניות דעתי"
כל מדרגה היא לידה חדשה
להיוולד מחדש בכל מדרגה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest