דף הבית / כלכלה / כסף / היסטריה כלכלית

היסטריה כלכלית

דעה: הכלכלה העולמית מושפעת בקלות מהבהלה ותסמונת ההמונים. על מנת לעורר משבר רציני, כבר מזמן מספיקות רק השמועות עליו. אך הכלכלנים והפוליטיקאים מעמידים פנים שהם אינם רואים זאת וממשיכים בכל הרצינות לשוחח על התקרבות ההתמוטטות ההבאה, ובכך מקרבים אותה.

ניתן בקלות לשכנע את התאגידים והאנשים, בכך שהמשבר הוא בלתי נמנע. אך המילים הלא זהירות עלולות להוביל למעשים אמיתיים של משתתפי הפעילות הכלכלית שיגרמו למיתון ממושך.

קוטליקוף (Kotlikoff) תאר את הבעיה הזאת כך:

– הכלכלה יכולה להשתגע.

– בשביל להשתגע היא לא צריכה סיבות אובייקטיביות.

– הרגשת הביטחון זהו מוצר חברתי בעל ערך גבוה.

ארה"ב לא זקוקה היום לבהלה אלא למנהיגים אמיתיים. הנשיא והפוליטיקאים צריכים להפסיק להפחיד את האוכלוסייה. התאגידים של ארה"ב כבר בפועל מצמצמים את ההשקעות וגיוס העובדים אם הקונגרס (הרשות המחוקקת) של ארה"ב לא יצליח לצאת מהמבוי הסתום והמיתון יתחיל בכל זאת, שתי המפלגות מייד תצהרנה: "הזהרנו אתכם".

אך לא יבינו שהן בעצמן מהוות את הסיבה העיקרית למיתון, מפני שלא נקטו שום צעדים בהסדרת התקציב. הכלכלה האמריקאית גם כך מספיק משוגעת ולא זקוקה למנהיגים היסטריים שימשיכו להוציא אותה מדעתה.

התייחסותי: הבעיה היא, שבשביל לתאר יחסים כלכליים חדשים צריכים שפה חדשה שהיא שיתוף פעולה הדדי מלא, צריכה מאוזנת, הבנת החוקים החדשים (אינטגרליים) החברתיים על ידי האוכלוסייה.

החוקים האלו נכתבים עבורנו על ידי המדרגה האבולוציונית החדשה של ההתפתחות שלנו, ואנו נהיה מוכרחים לשמור עליהם. העיכוב (הדחייה) הוא לא לטובתנו, היות והשוני בינינו לבין החוקים החדשים המתבטאים בעולם הולך וגדל. וזה יהיה מורגש בצורת המשבר הגובר.

  ידיעות קודמות בנושא:
זקוקים לכלכלה עם חוקים חדשים
לעולם נשקפת נחיתה קשה
משבר, מתי נהיה מודעים לסיבה שלך?!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest