על גל ישר לבורא

מתוך איגרת נב' של בעל הסולם לתלמידיו:

"כתוב "קראוהו בהיותו קרוב", כלומר, בשעה שתקראו אל ה' שיקרב אתכם אליו ית', דעו, שכבר קרוב הוא אליכם, שאם לא כך, ודאי שלא הייתם קוראים לו… ומובן מעצמו, שביודע את זה, נמצא מתחזק ביותר בשפיכת לבו, כי אין לך זכות גדולה מזו. אשר מלכו של עולם מטה אוזן קשבת אליו, ודומה בערך, למה שאמרו חז"ל : "הקב"ה מתאוה לתפלתן של צדיקים", כי בתאותו של השי"ת להאדם שיתקרב אצלו, נתעורר כח וגעגועים גדולים בהאדם לתאוב להשי"ת. ונמצא ממש שדיבורי התפילה ושמיעת התפילה, עולים ובאים בקנה אחד, עד שיתקבצו לשיעור השלם וקונה הכל… ושים לבך בדברים האלו שהם יסודות הראשונים בדרכי השי"ת."

אנחנו צריכים למצוא גל ישר, שהולך אל הבורא ובחזרה ממנו, כדי להרגיש שאנחנו נמצאים איתו באותו ערוץ של קשר, כמו שנאמר: "אני לדודי ודודי לי". כל מה שמתרחש בתוכי, בא ממנו, ואם אני רוצה לענות לו בצורה נכונה, אז אני חייב להתקשר עימו ולמצוא בו את התשובה הנכונה על איך אני צריך לענות לו.

בגל הקשר הראשון הזה, שמלכתחילה יוצא ממנו, אני צריך לחפש איך לענות לו בצורה נכונה באותו הגל, כך שהכול יסתיים בו. באופן כזה אני מקבל מהבורא את הצורה שלי. הוא כל הזמן מלמד אותי, ואני כל הזמן מבקש ממנו להראות לי איך אני צריך להיות, איך לענות לו, איך להגיב.

אם האדם כל הזמן עובד ללא הפסקה על הנקודה הזאת, אז יוצא, שתמיד יש לו רק את נקודת הנתק האחת הזאת מהבורא, הנקודה היחידה שבה הוא מרגיש את עצמו שלא שייך לבורא. דווקא מתוכה הוא רוצה לגלות את הבורא, כמי שבונה באדם כל מיני תכונות, שאלות, פניות, בכך שמייצב לו כל מיני תנאים חיצוניים ופנימיים.

באופן כזה, הכול נעשה על חשבון הבורא, והאדם, זו רק אותה הנקודה שמבדילה ומבחינה בזה. מתוך הנקודה הזאת האדם פונה לבורא, בכך ששואל מה עליו לעשות הלאה, כיצד להגיב? הוא תמיד נשאר באותה נקודת האבחנה הקובעת היחידה. יוצא, שכל מה שיש לאדם, בא מהבורא.

לכן צריך בכל רגע להשתדל להבחין, שכל מה שמדבר בתוכי זה רק הבורא. ואיך אני מתכוון להגיב על זה, זה גם כן הוא. וכך אני אגלה ש"אין עוד מלבדו".

מתוך ההכנה לשיעור, 24.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כמו חומר ממושמע בידיו של אומן 
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"
"ברח דודי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest