דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בסביבה של כיווני כוח

בסביבה של כיווני כוח

שאלה: איך אפשר להגביר את ההרגשה של התלות ההדדית בחברה?

תשובתי: גם זה תלוי בחברה. אם החברה תשכנע אותי בזה שאני תלוי בה, אז אני אשתכנע. ואם לא תשכנע, אז לא אשתכנע. כאן חייבת להיות פעולה מאסיבית על האדם, כדי לשכנע אותו שהוא בעצמו לא שווה כלום ולא יוכל לעשות כלום, שהדרך הרוחנית אפשרית רק דרך התכללות באחרים, רק דרך החיבור.

כל יום אנחנו צריכים במשך שעות רבות לחשוב על זה, שההרגשה הרוחנית אפשרית רק בכלי שלם. כי ידוע, שהתרחשה שבירה בעולמות. אותו החומר שאנחנו מרגישים עכשיו, למעשה לא קיים, הוא דמיוני. אפילו הפיזיקה המודרנית כבר מגיעה למסקנות הללו. קיים רק רצון, כלומר כוח. ואנחנו צריכים לגלות את הכוח הזה כאחד, כמחובר, כפי שהוא נברא על ידי הבורא.

צריך לשאוף לגלות אותו כאחד שלם, בכך שמתארים אותו לעצמנו לא בצורה של גופים גשמיים, אלא בצורה של רצונות, כוחות, רצון אחד כללי משותף ליהנות. לא חשוב שהכוח הזה מתגלה לנו בכל מיני האופנים האפשריים שמשתנים כל רגע. כל זה, רצונות ליהנות שחייבים להיות מחוברים. ברגע שאנחנו מחברים אותם, אז מייד מקבלים מילוי.

מאחר והחיבור אפשרי רק על ידי ויתורים, "צמצום א'" על האגו שלנו. ולאחר הביטול העצמי צריך לבוא החיבור, זו כבר התכללות באחרים, פעולה כנגד השבירה, השפעה.

אני צריך לקבל ממישהו אחר כדי להשפיע לו.

אנחנו משתמשים במילים של העולם הזה על קשר וחיבור, אבל בעצם, אלה מונחים קבליים השייכים לתיקון של הרצונות. אל תסתכלו על בני האדם, על הגופים הגשמיים שסביבכם. זהו חלל, שמלא כיווני כוחות בדידים, שצריכים למצוא איך להתחבר אלו לאלו. והקשר ביניהם כבר קיים, הם רק צריכים לגלות אותו!

על ידי הגילוי של הקשר הזה, הם מגלים נטייה מעצמם שזה נחשב להם כיגיעה עצמית שלהם: "יגעתי ומצאתי". אבל אם אתה לא מגלה את הקשר הזה, אז הוא נשאר נסתר ממך. כל מה שהבורא ברא, נסתר מאיתנו. הוא מחכה שאנחנו בעצמנו נגלה את המציאות הזאת על ידי היגיעה שלנו, כלומר מרצוננו.

הבורא ברא רצון התחלתי ופיתח אותו למציאות שלמה. אבל אחר כך הוא הסתיר את המציאות הזאת והשאיר לך רק נקודה. עכשיו אתה צריך לפתח בתוכך רצון על ידי העבודה שלך בקבוצה ושוב לגלות את אותה המציאות, שנבראה על ידי הבורא. יוצא, שאתה כאילו בורא אותה בעצמך על ידי אותו הרצון שאתה מקבל מהסביבה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 20.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פנייה לקבוצה, זו פנייה לאור
איסוף החלקים של תפיסת המציאות
תגיד לי איך אתה רואה את הקבוצה, ואני אגיד לך מי אתה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest