דף הבית / אהבה / זוגיות / "ההיכרות הראשונה" אחרי עשר שנים של חיים משותפים

"ההיכרות הראשונה" אחרי עשר שנים של חיים משותפים

העבודה מתחילה בפגישתנו הראשונה, בסדנה שניתן לקרוא לה "ההיכרות הראשונה". הרי, אנחנו יכולים להיות נשואים שנים רבות ולא להכיר זה את זה. נתחיל בכך, שכל אחד יספר לבן הזוג על עצמו, כיצד הוא מייצג את עצמו, וכיצד הוא רואה את בן הזוג, עד כמה הוא מבין ומרגיש אותו.

העיקר, לשפוך החוצה כמה שיותר: מה אני אוהב, מה אני שונא, מה מפחיד אותי, מה משמח, מושך או דוחה אותי. אני מספר על עצמי, אבל בצורה אובייקטיבית, כאילו אני מדבר לא על עצמי, אלא על מישהו אחר. הרי, אנחנו מדברים מה"נקודה שבלב", כאילו עושים מחקר פסיכולוגי.

אני מגלה את כל האופי שלי – כל הדאגות והפחדים, התקוות והציפיות, המבט על מה שמתרחש בעולם: מה משמח אותי ומה מעציב, מה נותן לי אנרגיה ומה משעמם אותי, למה אני שואף וממה מתרחק. אפילו נוח יותר לדבר לא מעצמי, אלא בגוף שלישי, כאילו אני מסתכל על עצמי מהצד וקובע עובדות.

הרי האמת היא שכל זה – זה לא אני, אלא איך שנבראתי, התכונות שיש בי מהטבע. את ה"אני" שלי אני עוד אצטרך לבנות, ועד אז זה לא יהיה "אני". אני מספר איזה תכונות ותחושות קיבלתי מהבורא, מהטבע.

כל מה שנסוב סביבי עד היום, עד שאני החלטתי לתקן את עצמי מעל הטבע הראשוני שלי – כל זה לא היה שלי. אני קיבלתי את כל התכונות הללו מולדות או מהסביבה שחינכה אותי. זה בכלל לא "אני"! ולכן אני לא מרגיש בושה בגלל התכונות הללו – אין לי ממה להתבייש. זה לא הביטוי לחופש הבחירה שלי, אני פשוט פועל כמו רובוט, רובוט ביולוגי עם תכונות מסוימות.

אני לא מתבייש לדבר על הפחדים שלי. כאילו באתי לפסיכולוג ואני חייב לספר לו את הכול על עצמי. אם אני אשחק מולו ואעמיד פנים, אז למה אני צריך לבוא אליו?

נאמר ש"אשתו כגופו", ואיתה האדם צריך להיות עוד יותר פתוח מאשר עם עצמו. הרי אנחנו נסגרים ומסתירים את עצמינו אפילו מעצמינו ולא מאפשרים להגיד לעצמינו את האמת. וכאן אנחנו חייבים לעשות זאת, ובן הזוג שלי חייב להוות דוגמה.

זה יתאפשר רק אם אני אדבר על עצמי בגוף שלישי. משום שזה לא אני! אנחנו עכשיו מעמידים על השולחן שתי בובות: אותי ואת אשתי – וחוקרים אותם. אנחנו מבררים עם אילו תכונות הם נבראו על ידי הבורא. ואנחנו בעצמינו רק פועלים כחוקרים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 36, 16.07.2012

 ידיעות קודמות בנושא:
יום הולדת שנשכח
מודל של יחסים משפחתיים
המתאם של היחסים המשפחתיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest