דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הבורא כמכנה משותף

הבורא כמכנה משותף

שאלה: אנחנו צריכים להתחבר בצורה פנימית, ברצונות שלנו. אבל איך אני יכול לגשת לרצון של החבר?

תשובתי: מספיקה לך הנטייה שלו לבורא. רק עם הנטייה הזאת אתה מתחבר, מבלי לנסות "לחפור עמוק יותר". שניכם לא מבינים את הרצון הזה שהבורא "השתיל" בכל אחד ואחד. אבל דווקא הרצון הזה, ורק הוא, חשוב עבורך בחבר, זו "נטייה דקה מעדינות הנפש".

אתה אוהב בחבר את הניצוץ הרוחני שלו, את הנטייה שלו לבורא. לא חשוב לך האופי שלו, המנהגים שלו, רק הבורא הוא זה שמחבר אתכם, כי "בו ישמח ליבנו". דווקא בו: אתם רוצים להיפגש בבורא.

הרצונות הרגילים מתחברים בצורה אחרת, הם נשארים בכם ופשוט מחפשים יחד את המילוי. אולם למעשה, זה לא איחוד עם הזולת, אלא ניצול הזולת.

ואילו אנחנו, מצד שני, לא מתחברים רק בינינו. מגיע אלינו אור שמשפיע על הרצונות שלנו, מחבר אותנו ושוכן בנו, בחיבור שלנו. ואז כולנו יחד שמחים בזה שנתנו לבורא אפשרות ויכולת להתגלות.

לכן, מספיקה לך הנטייה לאמת, לבורא, למטרה. אתה בעצמך עדיין לא יודע לאן אתה הולך, אבל ההשתוקקות כבר קיימת, ואתה צריך כל הזמן לגדל ולטפח אותה. איך? בדרך של חיבור עם החברים. כתוצאה מכך תופיע אצלכם השתוקקות מספקת כדי שהאור יתקן אתכם, יחבר לרצון אחד גדול, שבו אתה תגלה את הבורא ותשמח בזה…

מיום ליום יהיה לך יותר ויותר ברור איך להשתמש בכל מיני האמצעים כדי להכין את עצמך למצב החדש. אתה לא תצליח להבין אותו מראש, ולא צריך לדרוש הבנה, אלא את כוח ההשפעה ב"למעלה מהדעת". דווקא על ידי ההשתוקקות הזאת להשפעה "למעלה מהדעת", הדעת שלך תגדל ותתגלה בך.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 12.12.2012

 

One comment

  1. כבוד הרב לייטמן ,
    כמי שלומדת כבר שנים רבות את תחום המודעות העצמית והקבלה , אני מוצאת דרך שענינה לעזור לאנשים להבין את נושא האחדות דווקא מהמקום הגשמי שאומר : היות שאנו בהסתר הדרך היחידה של הבורא לכוון אותי בדרכי להדמות לו היא דרך השתקפויות שמקורן באנשים , נסיבות , סיטואציות ואפילו עצמים דוממים אשר מדברים אלי בדרך זו או אחרת . כל התנהגות כלפיי הינה מסר מהבורא ומתפקידי לקחת את זה אל הפנימיות שלי ודרך זה להבין מי אני ומהו הדבר אותו אני צריכה לתקן . אני תמיד נותנת לאנשים את הדוגמה של הזוגיות כשאתה שואל את האדם מה מפריע לו אצל בן הזוג הוא יאמר דבר שבעצם בעייתי אצלו יש לכך דוגמאות לרוב . לעניות דעתי כבוד הרב , הדרך לחבר את האנשים אחד לשני היא ממקום של שותפות גורל , ההבנה שהתיקון שלי נעשה על-יד עזרתו של אדם הנמצא בסביבתי מיד מחברת אותי אל אותו אדם ובעיקר אם הצלחתי לתקן וחיי הפכו להיות טובים יותר החיבור עוד חזק יותר. כבוד הרב מודעות עצמית יכולה לעזור להרבה מאוד אנשים להתחבר לידע שאנחנו מקבלים דרך ספר הזוהר מכיוון שהיא מאפשרת לאדם להכיר ולהבין את עצמו ומתוך כך יבין גם את הצורך לתקן את מידותיו בעזרת העולם שנמצא סביבו ולהפוך להיות אלטרואיסט , היות שקיימת אחיזה הגיונית ומשמעותית שמשפרת באופן מיידי את איכות חיי ובהכרח גם את איכות חייהם של הסובבים אותי. כמאמנת ומנחה סדנאות למודעות עצמית אני מציעה בענווה ולשיקול דעתך להחדיר אל ערוץ 66 וקבלה לעם בכלל את החיבור למודעות העצמית ברמה הפרקטית – בטוחני שזהו הכלי הפיזי שיחדיר את הידע הרוחני ברמת הפנימיות , האמת ובחיי היום יום .

    לשירותך בכל עת

    אורית סגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest