דף הבית / המשבר ופתרונו / תאומים סיאמיים בכל היבשות

תאומים סיאמיים בכל היבשות

שאלה: אתה אומר שאנחנו נפתור את כל הבעיות שלנו אם נתאחד. אבל באלפיים שנות הגלות האחרונות אנחנו לא היינו מאוחדים כעם? הרי זה העם היחיד שבזמן שהוא חי בתוך העמים האחרים, הוא לא התערבב בתוכם ולא נעלם מההיסטוריה.

תשובה: גלות, זה בדיוק אומר שאנחנו לא מחוברים אחד עם השני. זו לא גלות פיזית מהגבולות של ארץ ישראל. אלא כאשר אנחנו במקום אהבת הזולת נפלנו לשנאת חינם, אז נזרקנו מהארץ הזאת.

אנחנו לא נעלמנו כעם, מכיוון שיש לנו משימה מיוחדת שאותה צריכים לממש בעולם. בידינו שיטת התיקון. אני שוחחתי עם הרבה אנשים ידועים בעולם: פוליטיקאים, סוציולוגים, מדענים, כולם מודעים לכך ומודים בכך שבעולם הגלובלי והאינטגרלי שלנו חסר דווקא האיחוד. כל הבעיה שלנו היא בכך שהעולם מקושר, אך לא בכוחות הטובים, כמו במשפחה שנמצאת על סף פירוד, בשנאה הדדית, שבאותו הזמן גם נמצאת סגורה בתוך בית אחד ולחלוטין כולם תלויים אחד בשני, אבל הייתה רוצה להתפרק ולהפסיק את כל הקשרים.

אבל אנחנו סביב כדור הארץ איננו מסוגלים להפסיק את הקשרים שלנו אחד עם השני, זאת היא בעיית היקום. אז איך אפשר לתקן את המצב הקריטי שלנו? לזה מקדישים מחקרים רבים, מקיימים מפגשים בינלאומיים: G20 ,G8, נפגשים ראשי הממשלות, הם דנים ולא מוצאים פתרון. אך מפעם לפעם אנחנו יותר ויותר מודעים, שלעזור לעולם יכול רק האיחוד. אנחנו רק לא יודעים איך להתאחד.

כולם מסכימים, שחיבור טוב היה פותר את כל הבעיות שלנו, רק לא ברור כיצד לממש אותו.

חיבור זה לא רק חוויה רגשית, אלא גם הבנה, מודעות. בדיוק את זה נותנים הקורסים לחינוך האינטגרלי, שדרכם האדם מתחיל להתפתח. זה כבר נמצא בנו, אנחנו כולנו קשורים זה בזה, רק בצורה לא מובנת לנו, שבה אנחנו לא יכולים להשתמש. איך שחושבים בצד אחד של הגבול, פתאום זה מתפשט לצד השני.

מחשבות, דעות, רצונות זורמים ממקום אחד למקום אחר, כמו מי תהום, שבלי קשר לרצון שלנו קושרים אותנו יחד. אבל השאלה היא איך לעשות את הקשר הזה טוב, הדדי, כדי שנבין שאנחנו שייכים לאותו כדור הארץ, לאותו האוויר, אותה האדמה, שיש לנו רק כדור קטן אחד משותף בשביל הקיום שלנו.

רק החינוך האינטגרלי יעזור להשיג כזאת מודעות. הוא מלמד אותנו להרגיש את אותה הרשת, שמקשרת אותנו. זה לא מיסטיקה, אלא מדע. באינטרנט יש כמות אינסופית של מאמרים מדעיים בנושא, על כך שקיימת רשת משותפת הקושרת את כל האנשים ביחד דרך המודעות שלהם, הרצונות, המחשבות, הכוונות.

אנחנו רק לא קשורים פיזית כמו תאומים סיאמיים, אבל בינינו נמתחו הרבה קשרים בלתי נראים, ללא קשר למקום שבו אנחנו נמצאים. הרי לקשר הזה לא מפריעים לא המרחק, לא הזמן, הוא מתפשט תוך רגע.

אנחנו צריכים להתחיל להרגיש את הרשת הזאת, דווקא זה מה שחסר לנו. אם היינו מרגישים אותה, לא היה צורך לשכנע אותנו בשום דבר. החינוך האינטגרלי בדיוק מגדיל את הרגש שלנו, ואז אנחנו נתחיל להרגיש איך אנחנו פועלים בצורה הדדית, ואיך הפעולה שלנו בסוף חוזרת אלינו. ואז אותו האגו כבר אומר לך שאין צורך להילחם, אלא עדיף לוותר, להקריב במשהו. הוא מלמד אותנו יחס נכון כלפי העולם, שבו אנחנו משיגים שלום, שלווה והרמוניה בכל העולם.

מתוך התוכנית "הפתרון הוא בחיבור", שיחה מס' 1, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המתג המרכזי לרשת העולמית 
משרתי העולם
המשימה המיוחדת של עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest