דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ארבע דרגות של אהבה

ארבע דרגות של אהבה

במאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה" בעל הסולם כותב, שהמקובלים מבחינים בארבע דרגות של אהבה. כלומר, כאשר אני מתחיל להשיג שמשהו מגיע אליי, אני יכול לחלק את זה לארבע מדרגות.

את אותה ההרגשה הנעימה שמגיעה אלינו על ידי השפעת האור העליון, המקובלים מכנים בשם "מתנה". כאשר אני מקבל את המתנה הזאת, אני מתחיל לחקור מי נתן לי אותה, מה זאת התכונה הזאת, למה הוא מתייחס אליי בצורה כזאת, באיזו כוונה וכולי. במילים אחרות, אני לא מקבל שום דבר, חוץ מהמתנה עצמה, אבל לפיה, לפי אותה ההשפעה והפעולה שהוא מבצע בי, אני יכול ללמוד את הנותן.

אם הייתי מקבל במתנה איזו קופסה, אז לא הייתי יכול לקבוע לפיה שום דבר, אלא פשוט הייתי חושב שהשולח אותה מתייחס אליי טוב.

אבל אם המתנה הזאת נכנסת לתוכי ומבצעת בי איזו פעולה, אז אני יכול לפי הפעולה הזאת, לפי התוצאה ממנה, לקבוע מה רוצה ממני הנותן, למה הוא שינה את המצב שלי מאחד לשני.

כלומר, אני יודע את המצב הקודם שלי, יודע את מצבי הנוכחי, המצב שהשת
נה, ואת ההבדל ביניהם בתכונות מסוימות, בהיבטים מסוימים. ואז אני יכול להבין, מה הוא רצה ממני. לפי השוני הזה, בין העבר וההווה, אני יכול לקבוע מה הוא בפני עצמו. בהתאם לאיך שהוא משנה אותי, אז יש לו את התכונות החיוביות האלה. הוא תמיד משנה אותי לטובה, לחיובי, ליותר. הוא מגדל אותי ואני מתחיל להבין, שאלה הן התכונות שלו ושהוא רוצה למשוך אותי אליו.

בהתאם לזה, אנחנו מבחינים בהשגה שלנו בארבע דרגות או בארבעה "עולמות".

מתוך השיעור הווירטואלי, 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עולם שבו מחלקים מתנות
מתנות בלתי צפויות של הבורא
לגלות את טובו של הבורא, ולא את המתנות שלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest