דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרכיב חוש משותף

להרכיב חוש משותף

לקראת הכנס בסיביר.

שאלה: למה אנחנו תופסים הרגשה של גילוי של כל מדרגה, כאילו שנתקלים בה לראשונה, אף על פי שאנחנו עוברים את מה שכבר נברא ושהיינו צריכים מתי שהוא להרגיש?

תשובתי: ודאי! למעשה אנחנו כבר עברנו את כל זה, כל זה נמצא בנו. אבל אנחנו לא מרגישים שום דבר, מפני שכל הדברים האלה קיימים בנו בצורה של "רשימו" שזה מסמל "רישום" (מידע, גֵן). וכאשר אנחנו מתחילים להשיג את העולם העליון, אז בשבילנו זה בכל זאת גילויים רציפים, הרגשות חדשות, ידע חדש, מפני שאנחנו משיגים את זה בצורה יותר פתוחה.

אנחנו ירדנו מעולם אין סוף, איפה שהיינו קיימים במצב נפלא ומושלם. הדבר היחיד שהיה חסר לנו זה ההכרה שלנו, ההשתתפות שלנו במצב הזה. אנחנו היינו שם כמו אותה טיפת זרע בגוף האֵם, כלומר, הכול כביכול ישנו, וחסרה רק ההתפתחות. אותו הדבר היה גם איתנו. לכן אנחנו ירדנו עד לנקודה המרוחקת ביותר מהמצב הזה, למצב ההפוך לו, ומתחילים בעצמנו לטפס חזרה באמצעות החיבור בינינו. אנחנו הולכים לקראת החיבור בעזרת כל מיני סדנאות, הרצאות, כנסים.

לכן חשובה מאוד עבורנו ההשתתפות בהם, כי דווקא בהם נולדת ההזדמנות להתחבר ובאופן כזה להרכיב בינינו את החוש להרגשת המצב העליון הבא. וכך כל פעם.

חוץ מזה, כל קבוצה עובדת בתוכה לחיבור בינה לבין עצמה. כי מבלי שנחבר את ההשתוקקויות שלנו, את הנקודות שלנו, אנחנו לא נוכל ליצור אפילו חיישן מינימלי שמורכב מעשר נקודות, ולא נוכל להרגיש את העולם העליון.

החיישן הזה, שמורכב מעשר נקודות, מורכב מעשרה אגואיזמים. עשרה אגואיסטים מרכיבים יחד חיישן משותף, בכך שמתעלים מעל לאגו שלהם ומחברים יחד את נקודות ההשתוקקות לבורא, לכוח העליון, לעולם העליון. הנקודות האלה הן כבר בעלות עוצמה מסוימת, מפני שהתעלו מעל לאגו שלהן והתחברו למרות התנגדותו.

כאשר אנחנו, גברים ונשים, לא חשוב איפה ואיך, אבל יחד, בכל רחבי העולם, מתחילים להרכיב מעצמנו, כל אחד בקבוצתו וכל הקבוצות ביניהן, את החוש הזה של העולם העליון, אנחנו צריכים להבין שזוהי העבודה העיקרית שלנו. אם אנחנו לא נעשה זאת, אז כל החכמה בפני עצמה לא שווה שום דבר.

חכמת הקבלה היא דווקא חכמה מעשית. רק באופן מעשי, רק על ידי הרגשת העולם העליון, אנחנו יכולים לדבר על מה שלומדים. אנחנו נמשכים לידע, אבל בעיקרון, אנחנו מרגישים את עצמנו כתועים, כתלויים בחלל. קל מאוד לבלבל אותנו, אנחנו שוכחים הכול, מפני שבינתיים אין לנו הרגשות שתואמות להרגשות של העולם העליון.

השיעור הווירטואלי, 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בכוחות משותפים נגלה רוחניות!
עבודה קשה נגד האגו
הזמן לרסק את האחדות והזמן להרכיבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest