דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל היראות, הן תולדה מהסתרה

כל היראות, הן תולדה מהסתרה

יראה יכולה להיות שונה: עבור המצב שלי בעולם הזה, עבור הקרובים, עבור כל העולם. אבל כל אלה הם פחדים גשמיים, שנובעים מזה שלאדם אין בינתיים קשר נכון עם הבורא, כדי להבין שהכול נמצא בידיים שלו ו"שאין עוד מלבדו".

הוא אינו מבין שהוא נכלל לחלוטין בהשגחתו של הבורא, ולכן יראה היא על עצמו בעולם הזה. מחוסר קשר עם הבורא, הוא מרגיש את עצמו ואת העולם הזה שכביכול מנותקים מהכוח העליון. נדמה לו שהעולם הזה קיים בפני עצמו.

אחר כך ישנו השלב הבא, כאשר האדם מתחיל לפחד עבור המצב בעולם הבא: על עצמו, על הקרובים, על העולם. כלומר, הוא מבדיל את עצמו ואת העולם מהבורא, כאילו שכל הדברים האלה קיימים בניתוק זה מזה. ולכן הוא מחפש ביניהם איזה קשר, שיכול להבטיח עבורו את הקיום הטוב ביותר.

כל הפחד הזה נובע מחוסר גילוי. ולכן מובן, ששום דבר לא יעזור כאן, חוץ מהתקדמות ליראה אמיתית, יראה בפני הבורא.

זו כבר יראה אחרת, היא לא על העולם הזה ולא על העולם הבא, לא עבור שכר או עונש בו. פשוט באדם בינתיים נשארת יראה, הוא עדיין לא גילה לגמרי שהבורא שולט על כל הבריאה הטובה שלו, שכבר לא היה על מה לבקש ולא היה על מה לדאוג, לא בהווה ולא בעתיד.

וכאשר הוא מביט לאחור על העבר, אז הוא סובל מבושה על מעשיו הרעים. כלומר, הוא עדיין לא נדבק להשגחה העליונה בכזאת צורה, כדי להבין שאין עוד מלבדו, חוץ מההשגחה היחידה.

יוצא, שהסיבה לכל הפחדים היא, חוסר גילוי. הכול נקבע רק על ידי המעבר שלנו מהסתר לגילוי, אין לנו קריטריון אחר להערכה של המצבים שלנו. חוסר גילוי, הסתרה, הרגשה לא מספקת של הבורא, חוסר שלמות של "אמונה למעלה מהדעת", כל זה מוליד פחד, דאגה.

המדרגה הזאת נקראת "תשובה מיראה" ומהווה מדרגת ביניים לפני השלמות. היא חייבת להתקיים. במדרגה הזאת האדם מברר כמה עוד בעולם הזה, כלומר ברצונות שלו, שבהם הוא מרגיש את העולם הזה, קיימים כאלה שלא מקושרים עם השליטה הטובה, היחידה והאין סופית של הבורא.

הוא יכול מהר יותר לסדר את הרצונות שלו אם יתחבר עוד יותר חזק עם הקבוצה. בתוכה הוא תמיד ימצא את האור העליון ואת עצמו שפועל, ויעבד בצורה נכונה את כל היראות שלו, כדי שכל יראה תתקדם כמה שיותר קרובה לשלמות.

יראה שלמה נקראת "אור חסדים" ב"הארת חכמה". וליראה כזאת הוא צריך לאט לאט להתקרב, כתוצאה מהבדיקות שלו. אם הוא דורש בצורה נכונה, אז מבקש לדעת על כל ההפרעות, כלומר על כל הרצונות והאבחנות שלו, שבהם עדיין הוא לא דומה לבורא ושבהם בינתיים יש יראה לא שלמה.

האדם בינתיים לא נמצא ביראה שלמה על כך, האם הוא יוכל מעל כל כלי הדעת שלו, כלי הקבלה, להימצא בכוונת ההשפעה, אבל דווקא זה מהווה את היראה השלמה. וכמו כן, יראה על זה, עד כמה גדולה ההשפעה שלו, כלומר מעל לאיזה עובי של הכלי שהתגלה הוא יוכל לעלות ולהיות בהשפעה. כך מגיעים ליראה שלמה.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 04.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בעולם של פחדים שהתממשו
להפוך את הפחד להתקדמות
היראה העיקרית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest