להצטייד בכוונה

בתחילת כל שיעור, כל פעולה עם החברים בקבוצה, האדם צריך לתת לעצמו תשובה ברורה לשאלה: לשם מה הוא לומד את חכמת הקבלה? האם הוא באמת רוצה למשוך את האור העליון שישנה אותו, ויעביר אותו מהתכונה האגואיסטית לקבל לטובת עצמו, לתכונת ההשפעה, שהוא יוכל ליהנות לזולת.

מהכוונה של האדם תלויה תוצאת הלימוד עצמה. לכן נאמר שהדבר החשוב ביותר הוא כיצד אנחנו מתחילים ללמוד את חכמת הקבלה: לפני הלימוד חייבת להיות הכוונה.

אני חייב להתכונן לשיעור הבוקר או לכל פעולה אחרת בצורה מאוד רצינית. אפילו כאשר אני הולך לסעודה עם החברים, אני צריך לכוון את עצמי בצורה ברורה: מה אני עושה בזמן הסעודה. אצל הרב"ש היה אסור לדבר בזמן הסעודה כדי לא להפריע לכוונה, כדי שהאדם יתמקד במה שהוא חייב לחשוב, שהוא יהיה במתח פנימי גדול: לשם מה אני עושה כל זה?

כרגע אני עושה איזושהי פעולה עם החברים: זו יכולה להיות סעודה או כל אירוע אחר, שיעור או סדנה – לא חשוב מה. כל עבודה משותפת שלנו, שמלווה על ידי הכוונה, יש לה יעילות עצומה בהתקדמות האישית והכללית שלנו.

לכן, לפני שהאדם מתחיל ללמוד, הוא חייב להצטייד בכוונה – לשם מה הוא עושה את זה, ובשום פנים לא לשכוח את זה בזמן הלימוד. משום שדווקא הלימוד בקבוצה הוא האמצעי היעיל ביותר לקרב ולמשוך את האור העליון שמתקן, ואין רגע יעיל יותר בחיינו מאשר הלימוד בקבוצה.

אנחנו חייבים בהחלט לזכור את זה. כל יום לפחות רבע שעה לפני הלימוד צריך להתרכז חזק על הכוונה. קחו פיסת נייר ותכתבו את מחשבותיכם: לשם מה אני לומד, מה אני רוצה מהלימוד, למה אני צריך את הקבוצה, אילו כוונות צריכות להיות לי, מה בדיוק מתקן אותי, מה האור העליון נותן לי, אילו תכונות, למה אני צריך להגיע, מה אני אמור להרגיש בזה, למה ולמי אני עושה את זה, וכן הלאה.

כלומר, את כל השאלות האלה צריך לפחות במקצת לברר לפני השיעור, ואז, בהתאם למידת הריכוז הפנימי שלכם, רצוי אפילו הכאב הפנימי, ירד עליכם האור העליון.

ושוב, ההכנה הטובה ביותר זה כאשר אתם כמה דקות לפני השיעור שואפים יחד עם החברים לקשר הדדי, השפעה הדדית, אהבה הדדית. ואם יש לכם מזל גדול, אתם תרגישו כמה אתם מתרחקים אחד מהשני, לא רוצים שום דבר ותתחילו להרגיש ביניכם שנאה ללא סיבה. ואז האור העליון ישפיע עליכם בצורה טובה, יעילה ואופטימלית ביותר, משום שהשנאה ללא סיבה שאתם תרגישו כאן – זה האגו האמיתי.

מתוך השיעור הווירטואלי , 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איזה עולם אנחנו נראה מאחורי מסנן הכוונה?
כוונה זה אור חוזר
לא ניתן לבנות כוונה ביחידות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest