דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איחוד אחים, המתנה הטובה ביותר לאבא

איחוד אחים, המתנה הטובה ביותר לאבא

שאלה: מה הופך את כל התפילות שלנו לתפילה אחת? איך נוכל לבקש יחד את אותו הדבר?

תשובתי: בשביל זה צריך פעם אחר פעם לברר לעצמנו, שלבד אי אפשר להעלות תפילה. תפילה כזאת אינה מתקבלת.

כל המטרה היא, שהרצון לקבל יתקבץ יחד לאחד שלם עם כוונה אחת, כמו מקודם. הייתה קיימת שלמות, עד שהשבירה הכניסה בכל גרגיר של הרצון לקבל את הכוונה על מנת להשפיע. עכשיו הכוונה הזאת שבורה ונמצאת תחת שליטת האגו, אבל על ידי זה נוצר הקשר בין שני הרצונות – הרצון לקבל והרצון להשפיע, כאילו שערבבו ביניהם והם יכולים להיות יחד.

אבל הקשר הזה מעלה שאלה: איך צריך לעבוד? איך לעשות בירור, אם לוקחים בחשבון ששני הרצונות נמצאים בך? כי אתה הרי צריך לעבד לא את ה"חלק" הפרטי שלך. התיקון הוא לא בזה שהרצון להשפיע ישלוט על הרצון לקבל, אלא בזה, שלאחר השבירה הרצונות לקבל יתחברו על ידי הרצונות להשפיע.

יש לנו נטייה לעבוד ביחידות: "אני מוכן לבצע את כל הדרישות של הבורא. הוא רוצה שאני אשפיע, אני משפיע, הוא רוצה שאני אדבק אליו, אני נדבק. בכלים הפרטיים שלי אני מוכן להכול. "רק תגידו לי מה צריך לעשות". אבל להתחבר עם האחרים על ידי תכונות ההשפעה שאותן אתה רכשת בזמן השבירה, זה לא.

ובינתיים, הבורא נהנה דווקא מהפעולה שלך שמכוונת לחיבור. כי אז אתה משתמש בכוח שלו, ובמקום לשנוא את האחרים אתה אוהב אותם. בזה אתה מפתח את עצמך לקראת כוח האהבה, בכך שרוצה להידמות לבורא, אף על פי שאין לך כביכול שום יחסים איתו. אתה מתכוון בסופו של דבר לעשות לו נחת רוח, אבל הפעולה עצמה מתממשת בינינו. האיחוד שלך עם החברים, זה התענוג של הבורא.

אנחנו מורכבים מהרצונות לקבל שרוצים להתמלא, וכמו כן מהרצונות להשפיע שמחפשים הזדמנות להרוויח על חשבון ההשפעה לזולת, לנצל את הזולת בצורה יותר ערמומית. ואתה צריך להפוך את כל זה, כדי להתקשר עם הזולת, "כאיש אחד בלב אחד". אם אתה הולך ומתקשר עם החברים כדי לעשות לבורא נחת רוח, ואם יחד עם זה ברצון לקבל שלך אתה נעשה דומה לו, אז אתה עושה לו בזה נחת רוח וכך משיג את הרצוי.

הילד, שאותו הוא יצר והכין, סוף סוף רוצה להידמות לו, להיות כמו אבא שלו, רוצה להיות עצמאי, דומה לו בפעולות שלו. אתה לא יכול ולא צריך לתת לו שום דבר חוץ מהתענוג הזה, שאתה גדל על ידי החיבור עם האחרים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 30.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה על הבלתי אפשרי
"תפילת רבים" היא הדרישה היחידה
תפילה עבור רבים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest