דף הבית / חינוך, ילדים / אנחנו הילדים, לא דומים לאימא הטבע שלנו

אנחנו הילדים, לא דומים לאימא הטבע שלנו

אנחנו מקווים שהידע שאתם תקבלו בקורס של החינוך האינטגרלי, מאוד יעזור בהבנה של כל הצדדים של החיים שלנו וסדרם, ואפילו יותר ממה שאנחנו חושבים. בואו נדבר על זה, מה נותן לנו כוח הנתינה שאנחנו רוצים לרכוש?

הכוונה בנתינה היא, עזרה, תשומת לב, השתתפות, עד האהבה, הכוח הכי גדול מבין כל שאר הכוחות. את כל הכוחות האלה אדם יכול לפתח בתוכו על ידי בחירה חופשית, באמצעות יצירת סביבה טובה שתראה לו כל הזמן דוגמה, ובצורה כזאת תשנה את האדם.

לאורך כל האבולוציה אנחנו מתפתחים באמצעות כוח האגו שדוחף אותנו קדימה. הוא מפתח בנו את הרצון להנות, אשר בזכותו אנחנו שואפים יותר לכבוש, להבין, לדעת, לשלוט, מקנאים באחרים, רוצים לקבל כל מה שיש להם, וככה מתפתחים. בזכות הכוח הזה אנחנו משיגים ידע על העולם שלנו, מסתדרים בו ואפילו מתחילים לשלוט בו.

אבל הבעיה היא, שללא איזון בין הכוח האגואיסטי שלנו לקבל לבין הכוח השני, שנמצא בטבע – כוח הנתינה, אנחנו כל הזמן נמצאים בשליטה של הכוח הרע וההרסני. הרי, אם אנחנו כל הזמן שואפים רק לקבל, אז אנחנו גורמים לחוסר איזון בסביבה, באדם, בטבע, ובחברה האנושית.

אם נסתכל על ההתפתחות שלנו, אז נראה שבחלק ראשון של החיים שלנו, שמתחיל מהלידה, אנחנו מקבלים את כל הידע מההורים שלנו או מהאנשים הקרובים לנו שעמדו ליד העריסה, גידלו וחינכו אותנו בילדות. לאחר מכן, בגיל ההתבגרות, אנחנו ממשיכים לקבל ידע ודוגמאות על איך להתנהג ולהסתדר בחיים מהמחנכים, המורים.

וכשאנחנו גדלים מספיק ונכנסים לתוך החיים, אז ממשיכים לקבל ידע וללמוד את אמנות החיים בעולם הזה, בזכות הסביבה והניסיון של כל האירועים שהתרחשו. ואז אנחנו קמים על הרגליים בחוזקה, חמושים בכוח ובידע שקיבלנו בילדות ובגיל ההתבגרות, ובעצמנו מחנכים את האחרים. וכשנולדים לנו ילדים אנחנו גם מחנכים אותם וגם מכינים אותם לחיים.

האדם תמיד מתפתח בצורה כזאת. וברור לנו, שבלי הידע על העולם הזה אנחנו לא נוכל לשרוד. וככל שנדע עליו יותר, ונוכל ביתר תועלת להשתמש בידע הזה בחיים שלנו, כך נוכל להגיע ליותר הצלחה. בעיקרון, כל ההצלחה שלנו תלויה בכמות הידע על העולם שלנו שנמצאים ברשותנו.

לכן אנחנו משתדלים להעביר את הידע הזה לילדים שלנו, כדי שהוא גם יספק להם כוח בשביל שיוכלו להתקיים. הרי איכות החיים תלויה בכמות הידע.

אבל אחרי כל ההתפתחות שלנו במשך כמה אלפי שנים, ב- 50-60 השנים האחרונות אנחנו התחלנו לשים לב שמגיע הסוף לצמיחה האגואיסטית שלנו, שנשלטת על ידי רצון אחד, כוח אחד: לקבל, לשלוט, לקחת לתועלת עצמית, בלי להתייחס לאחרים ולטבע.

אי אפשר להתקדם בצורה כזאת זמן רב, וחוץ מזה, אנחנו רוצים עוד יותר להבין ולהרגיש, לחדור לעומק לתוך העולם שלנו. אנחנו רואים שהכוחות שלנו לא מספיקים לזה. אנחנו רק משמידים את עצמנו ואת הסביבה שלנו, ובסוף, את כל הטבע שמסביבנו. ולכן אנחנו יותר ויותר שואלים את עצמנו על הכוח השני, שכנראה חסר לנו, כוח הנתינה והאהבה.

ולמעשה, הכוח הזה שמנהל את כל העולם, כוח עצום של אימא הטבע, שמבצע את ההתפתחות, הרי כולו מתרחש בזכות כוח ההשפעה. באותו האופן שאנחנו מתייחסים לילדנו, כך הטבע מתייחס לכולנו.

יוצא, שלנו חסר הכוח השני הזה של הטבע. אנחנו רק משתמשים בו, מקבלים הכול ממנו, אבל בעצמנו לגמרי לא דומים לו. וכאשר אנחנו חושבים על עצמנו, על מהות החיים, על ההתפתחות שלנו, על התהליך שאנחנו עוברים, שכנראה אנחנו אמורים להגיע לאיזושהי מטרה, הרי לכל ההתפתחות של הטבע יש איזושהי מטרה.

ואם אנחנו רוצים לגלות אותה, אנחנו צריכים להכיר את הטבע, לחקור אותו, להבין את הכוחות הפועלים בו. ואז אנחנו כנראה נוכל להבין מה מתרחש איתנו ואיך אנחנו אמורים להמשיך להתפתח כדי להגיע באמת לחיים טובים ומלאים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 12, 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה תחנך כל אחד מאיתנו
בעולם הכוחות השקוף
שני הכוחות שיצרו את היקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest