דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפריח את המיתוסים שמסביב לקבלה

להפריח את המיתוסים שמסביב לקבלה

ה"הקדמה לתלמוד עשר הספירות", היא העיקרית מבין כל ההקדמות של בעל הסולם, מפני שהיא מספרת על המשמעות ועל הצורך בלימוד חכמת הקבלה.

ידוע, שאם אנחנו מנסים להציע למישהו את חכמת הקבלה, אז מופיעות הרבה מאוד בעיות. אנשים לא יודעים מה זה, נבהלים וחושבים שזו מיסטיקה, כל מיני כשפים, ומזה יכול להיות להם טוב או רע, באופן כללי, אומרים כל מה שבא, רק לא את מה שהיא למעשה מהווה בפני עצמה.

צריך לומר, שאת העיצוב של הדעה הזאת על חכמת הקבלה יצרו המקובלים מהעבר, שבכוונה סובבו סביבה כל מיני בדיות ובנו כאלה חומות, שכבר לא ניתן לגשת אליה. ולכן היום, כאשר אנחנו צריכים לגלות את החכמה הזאת להמונים, אנחנו רואים עד כמה זה קשה ומורכב.

עד היום נעשה תהליך של התקרבות הדרגתית של חכמת הקבלה לכל האנושות, והוא עדיין לא הסתיים. העניין הוא בזה, שקשה לנו להסביר את כל זה לאנשים. כל פעם מופיעות אצלנו בעיות ואנחנו לא יודעים בדיוק איך לגשת לאדם. אנחנו אומרים לו, שזה למשל, ערבות הדדית, או איזו מערכת ידיעות אחרת חדשה, פסיכולוגיה, כלומר, כל הזמן מנסים איך שהוא לצאת מזה. ורק לאחר שנהיה ברור שהאדם יכול להתרגל לזה, אנחנו מסבירים לו שזו למעשה חכמת הקבלה.

לכן בעל הסולם, שהבין את חשיבות גילוי חכמת הקבלה לצורך הצלת העולם, לתיקון המשבר הנוראי שבו אנחנו נמצאים עכשיו, מתחיל את ההקדמה שלו במילים, "בריש מלים, מצאתי לי צורך גדול, לפוצץ מחיצת ברזל, המצויה ומפסקת, בינינו לבין חכמת הקבלה". כי החכמה הזו היא הכי חשובה והנחוצה, מפני שהיא עונה על השאלה, "מה הטעם בחיי?", ואיך להשיג את זה.

מתוך השיעור הווירטואלי, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דור שמגלה את סוד הבריאה
מדע נדיר ויקר ערך
הפרי כבר בשל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest