דף הבית / המשבר ופתרונו / המוסריות מסדירה את חיי האנושות

המוסריות מסדירה את חיי האנושות

דעה (א. גוסטב, Gostev, דוקטור לפסיכולוגיה, פרופסור באקדמיה הרוסית למדעים): אנשים צריכים להבין את ההתקשרות ההדדית של האנושות ולטפח בתוכם אהבה אחד כלפי השני. התדמית שלנו לגבי העולם מתגשמת, לכן, בכדי לבנות את העולם בצורה נכונה, שיהיה חיובי, לבבי, שיתקדם לטוב, אנשים חייבים להבין שעל האדם פועלים חוקי עולם רוחניים. אנשים שעובדים ביחד משנים את המציאות המשותפת. אם האנשים יתאמו את המושגים שלהם למשהו, יחברו את תודעתם, הם יוכלו לראות מציאות חדשה אחידה.

התנועה לקראת איחוד התדמיות (המושגים) מהווה כוח שמסוגל לשנות את המציאות. כל המחשבות והדמויות אשר התעוררו על ידי האדם נקבעות באיזו רמת ייקום. לכן לאנשים אין זכות לזהם את הפסיכו-ספירה (הסביבה הנפשית) של כדור הארץ. האנשים אינם מבינים שחוקי הטבע הכלליים העליונים מתקיימים בצורה אובייקטיבית. האם אפשר לשנות את מהות האדם האגואיסטית למשהו הפוך, מנוגד? כיצד ניתן לעשות זאת? לאדם טבע פסיכולוגי אגואיסטי מעוות. מצד אחד, האדם הוא תוצר של החברה, מצד שני, הוא חייב להתאמץ על מנת להשתנות. אז איך יוכל להתנגד להשפעת הסביבה, לזרם המידע ששוטף אותו מכל הצדדים ומפעיל תעמולה של ערכים והשקפות אחרים לחלוטין? אני ממליץ להפחית את זרם המידע מאמצעי התקשורת, להרחיב את טווח הקריאה האינטלקטואלית (שכלית), לחפש נקודות מבט חלופיות. אם צצה מחשבה לא טובה או דמות רעה, צריך לסלק אותן. אם ניצור סביבה כזאת שתקרין ערכים כגון השתוקקות להזדהות, לאחריות הדדית, למעשים מוסריים, זה יצור שיח של פעולת גומלין בין האדם לעולם שסביבו. כאשר נמצאים בין אנשים אשר מותאמים מבחינה רוחנית, אנו משקיעים את כל הטוב והחיובי שבנו לשדה החברתי המשותף מפני שמשתוקקים להגיע למטרה האחידה של שיפור עצמנו קודם כל, מוכרחים לשפר את עצמנו ורק אחר כך את העולם. לא להיפך. מהאנשים האחרים, מהקבוצה של בעלי דעה זהה, תבוא לאדם העזרה. התודעה האישית והקבוצתית ישתפו פעולה.

רבים כותבים על כך שרעב מצפה לאנושות. על פני כדור הארץ ישנם מספיק משאבים ואוצרות טבע על מנת לספק מזון לכלל האוכלוסייה. אמנם, קיימת בעיה עם החלוקה. רוב האנשים העניים והמובטלים מתחילים לשבות, יוצאים למהומות. הכמות שלהם גדלה ברוב המדינות. אך אם השביתה ההמונית תתרחש בכל העולם זה יהיה קרוב להתמוטטות (קריסה). מה אפשר לבצע כדי שהאנרגיה (כוח) הבהמית לא תשתלט על האדם? אולי להושיב את כולם על ספסל הלימודים ולספר על העולם הגלובלי, על זה שהכול קשור בצורה הדדית ומשלים זה את זה, שאנחנו כמו גלגלי שיניים קשורים במנגנון אחד? האם זה יעזור לאנשים לעצב מחדש את חשיבתם ולהתחיל לפעול באופן חיובי, ללכת אחד לקראת השני, להתחיל לדאוג לכל אחד?

התייחסותי: כל הכבוד! לעיתים רחוקות, מאוד רחוקות, אפשר למצוא פתרון כה קרוב לחינוך האינטגרלי שיפתור את הבעיות של האנושות.

ידיעות קודמות בנושא:
לשנות את העולם דרך עצמך
ריפוי העולם הוא בחינוך האינטגרלי
לפתור בעיות שאינן ניתנות לפתרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest