דף הבית / כלכלה / כסף / יצרני הרכב מאטים את הייצור

יצרני הרכב מאטים את הייצור

ידיעה: מפולת במכירות, שנגרמה כתוצאה מהמשבר באיחוד האירופי, החמירה את בעיית עודפי הייצור באירופה. כבר מגיעות הידיעות על סגירת מפעלים שלמים, ומומחים מזהירים שזאת רק ההתחלה.

"פורד" סוגרים שלושה מפעלים, היצרנית "פז'ו-סיטרואן" מקבלת ערבויות מהמדינה בגובה מיליארדי דולר, "דיימלר" מורידה את תחזית הייצור, ו"וולוו" מצמצמת את הייצור… היצרנים מתחילים לסגור את מפעליהם.

קיצוצי מקומות העבודה הנרחבים תמיד כואבים ומובילים להתנגדות מצד האיגודים המקצועיים, הם מעוררים תגובה שלילית בחוגים הפוליטיים ומערערים את דימוי החברה בעיני הצרכנים. אבל אם היו תקוות לשיפור המצב בשנת 2014 או 2015, יצרני הרכב לא היו עושים זאת.

מדובר על ייצור מכוניות במחירים נמוכים ובינוניים. לכן, החברות שנמצאות בסיכון הן אלה שיש ביקוש לסחורה שלהן באיטליה, ספרד וצרפת, שעיקר הכנסותיהן היו מבוססות על צרכני אירופה.

התייחסותי: מדובר על פיטורים של המוני עובדי ייצור ופקידים. ההתדרדרות הבלתי נשלטת מסוכנת ביותר ליציבות החברתית, ומביאה להחרפת המצב, לנקיטת אמצעים ועימותים בינלאומיים. רק החלטה משותפת על הנהגת הסברה כלל עולמית של הסיבות למשבר כצעד הכרחי, תביא את האנושות לדרגת התפתחות חדשה, ותיצור איזון חדש ורגיעה.

ידיעות קודמות בנושא:
מה הלאה?
העוני מגיע לאירופה
התפתחות המשבר הגלובלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest