דף הבית / כלכלה / כסף / מהמשבר למלחמה?

מהמשבר למלחמה?

דעה על המשבר: ההיסטוריה מתפתחת בספירלה, במחזורי השגשוג והמוות של הציוויליזציות. המשבר הנוכחי הוא סימן לסוף הציוויליזציה בת 2,000 השנים. ובתקופות שבין מחזורי הציביליזציות שורים על פני כדור הארץ כאוס ואכזריות, וזה אנחנו יכולים לראות כבר היום. נהיה יותר ויותר ברור שבעתיד הקרוב המחזורים יעצרו.

בעבר, רווח שימש כמנוע של כלכלת השוק, והיום רווח הוא לא תוצאה של ייצור, אלא תוצאה של המניפולציות הפיננסיות של בעלי ההון. כאשר הייצור יאבד את מעמדו כמקור העיקרי של הרווחים, אז הגלגל של הכלכלה העולמית יעצור. יעצרו כל המחזורים הכלכליים, וזה בהכרח יגרום לקריסתו של השוק העולמי! ללא כלכלה לא מתפתחים התעשייה, החקלאות והמדע, ובמקומם מתפתחות עבודות היד, החקלאות בשיטה של כריתה ושריפה, וכהונה תורשתית שתשמש כשכבה אינטלקטואלית. כלומר, העולם ייסוג בהתפתחותו באלפי שנים!

מקורן של כל המגמות הנוכחיות במחקר המדעי והטכנולוגי הוא במחצית הראשונה של המאה העשרים, כאשר הכסף מילא את התפקיד של מימון הייצור. ההתקדמות המדעית והטכנולוגית תעצור, בועת הכסף ללא כיסוי תתפוצץ, והדבר יגרום לקריסתה של הכלכלה העולמית.

המשבר הנוכחי נגרם על ידי כך שגבולות הצמיחה הגיעו לקצה, כלומר, זהו המשבר של המודל הכלכלי העולמי בעצמו, שפעל בהצלחה במשך יותר מ- 200 שנים. זו הסיבה שהתיאוריות המקרו- כלכליות המסורתיות כבר לא עובדות. הרי, הן שימשו בתנאים שכבר אינם קיימים. מבלי לשנות את פרדיגמת ההתפתחות הכלכלית העולמית, אין פתרון למשבר.

הפתרון: הכלכלה החדשה נקראת "כלכלת הבסיס", משום שהיא נועדה לספק רק את הצרכים הבסיסיים של האדם והחברה. החישוב של הצרכים הללו זאת משימה קלה, אפילו אם ניקח בחשבון את הייחודיות של הרגלי התזונה ואורח החיים באזורים השונים. כלכלת הבסיס בנויה ופועלת על פי תכנון וחישוב, עם היישום הרחב ככל האפשר של חלוקת העבודה הבינלאומית בין משקי הבסיס ברחבי העולם. כלכלת הבסיס תהווה תאגיד ענקי כלל עולמי הפועל ללא כוונת רווח.

היישום: ישנן שתי דרכים ליישום הפתרון הנ"ל:

1. להגביל את השליטה המוחלטת של השוק בעולם – מעבר מכלכלת השוק לכלכלה מתוכננת.

2. ירידה דרסטית באוכלוסיית העולם, כלומר, מלחמת עולם. זה יגרום לעודף של משאבי הטבע ביחס למספר הנותר של אנשים על פני כדור הארץ.

הפתרון הראשון לא יתקבל על ידי האליטה העולמית השולטת, כי זה אומר לוותר על הרווחים. הפתרון השני מוכר לה יותר והוא עדיף עבורה – ועל פיו העולם יצא מהמשבר שכרגע עדיין מתפתח.

בתחילה, למלחמה יהיה אופי מסורתי, אבל אחר כך לכולם יתברר שהמלחמה הופכת להשמדה פיזית של רוב אוכלוסיית העולם. זה עשוי לגרום לכך שהצדדים יפרו על כל החוקים הבינלאומיים האוסרים שימוש בנשק גרעיני, כימי ובקטריולוגי.

התייחסותי: על פי חכמת הקבלה, אם האנושות לא תעסוק בחינוך על מנת להפוך למאוחדת, בדומה לטבע המאוחד, היא תיאלץ ללכת להחלטה הזאת בדרך ייסורים, במלחמות עולם שלישית ואפילו רביעית. מלחמות אלה יגרמו לסבל כל כך גדול, שאלה שישרדו יהיו מוכנים לשנות את טבעם האגואיסטי. והרצון הכן הזה יגרום לשינוי של התכונה הטבעית לקבל, לתכונה ההפוכה להשפיע, "למען עצמי" יהפוך ל"למען הזולת". דרך אחרת, יפה, מהירה, קלה הינה אפשרית רק באמצעות ההפצה של שיטת החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
קדימה… למלחמת העולם?
על סף מלחמת 30 השנים החדשה
חוסר האונים של הממשלות הנוכחיות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest