דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הטבע הוא "לגו" ענק

הטבע הוא "לגו" ענק

דעה ("אקולוגיה וחיים"): האסונות של סוף העידן הארכאיקון (החל מלפני כ- 2.5 מיליארד שנה) הכריחו את קבוצות החיידקים להתקדם בדרך האינטגרציה. תאים מסוגים שונים של חיידקים שכבר מזמן התחככו והסתגלו זה לזה התחילו להתאחד מתחת לקרום הכללי. זה היה נחוץ לשם התנהלות מרוכזת ומתואמת ביותר של תהליכי החיים במצב המשבר.

הקבוצה הפכה לגוף מורכב. פרטים יחידים התמזגו יחד וויתרו על עצמאותם למען היווצרות האישיות החדשה ברמה העליונה. הנימוק האהוב על מתנגדי התיאוריה האבולוציונית הוא חוסר האפשרות ליצור מבנה חדש מורכב (כגון, גן ביולוגי חדש) על ידי מיון האפשרויות המקריות (מוטציה). מתנגדי האבולוציה טוענים שההסתברות לכך היא זהה לזאת, שאם סופת חול שחלפה מעל מזבלה עירונית תוכל לאסוף ולהרכיב חללית מהאשפה והרסיסים. והם צודקים לחלוטין!

אך השינויים האבולוציוניים הגדולים אינם מתנהלים דרך מיון המוטציות המקריות ללא ספור. הטבע, בזמן שיוצר משהו חדש, מורכב ומתקדם מבחינה עקרונית ומשתמש בצורה מיומנת ב"אבני לבנה" שנבדקו, ואז הטבע מרכיב מהם כמו מלגו (משחק בנייה) גוף מורכב חדש. כנראה שהעיקרון המודולרי של הרכבת המערכות החיות החדשות חודר בתוך האבולוציה הביולוגית כולה ומגדיר את קצב והייחודיות שלה במידה רבה.

לפי העיקרון הזה בונים גנים חדשים מבלוקים גדולים שהוכנו מראש ונבדקו, בונים חלבונים, קבוצות של גופים מורכבים. אגב, הגנים של חיידקי ארכאיקון ואיקריוטים (יצורים תאיים בעלי גרעיון) נחלקו לחתיכות נפרדות דווקא לשם מטרה זו. בלוקים כאלה קל יותר לצרף מחדש.

המדע מתקדם בהתמדה לריאה חדשה של הטבע. אנחנו מתחילים להבין בהדרגה שכל החי הקיים מסביבנו הוא לחלוטין לא האיסוף המקרי של המינים והצורות, אלא גוף מורכב ואחיד המתפתח לפי חוקים משלו שאין לשנותם. כל גוף חי, כל תא חי וגם אנחנו בעצמנו מהווים מרכיבים ב"לגו" (מבנה) הענק של הטבע. ולאף אחד מהחלקים האלה אין תחליף.

התייחסותי: בבית הספר לימדו אותי שכל היקום הוא נצחי ואין סופי, לאחר מכן גילו שהוא אכן סופי מבחינת הזמן (עד 14 מיליארד שנה) וגם מבחינת המקום, שהיקום מתרחב מנקודת מוצא כלשהי ונוצר מתלכיד אנרגיה זעיר שהוא האור.

עכשיו בכלל סוקרים מחדש את כל הידע שלנו על העולם שהוא כבר אינו מצטייר כחומר ולא כאנרגיה, אלא כמידע (אינפורמציה). החומר מקבל בו איזה תפקיד משני. כבר מדברים על כך שאנחנו יכולים להעביר את המידע שלנו מחוץ לגוף ולהתקיים בתוך המידע. בסך הכול עוד מעט יתחילו לדבר במונחים ובמושגים של חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
חוקי טבע לא ידועים אחראיים על "הארגון העצמי" של הביוספרה
מדוע נוצר המפץ הגדול הזה?
האבולוציה – לקראת השגת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest