דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מתפתחים על ידי שיטת ההכאה

מתפתחים על ידי שיטת ההכאה

נאמר, "אין לך עשב למטה שאין לו מלאך מלמעלה שמכה אותו ואומר לו גדל", שכוח מהעולם העליון, התואם לעשב בעולם התחתון, מכה בו ובכך מחייב אותו לגדול בהתאם לייעודו. המכות האלה מורגשות ברגש ובשׂכל, אבל קודם כל ברגש. כי אנחנו כלִי הרגשה, רצון לקבל, ותחת המכות הוא מתחיל להתנועע.

המכה מגיעה לרצון, כאשר הוא פתאום מגלה שהדימויים הקודמים שלו אינם נכונים. התפקיד של המכה הוא להכניס את האדם להרגשה יותר עמוקה. בדומה לפטיש שמכניס את המסמר עמוק יותר לתוך העץ, כך המכה מכניסה אותנו עוד יותר עמוק לתוך החומר של הרצון. אז אנחנו מתחילים להרגיש אותו בצורה חדשה, וכתוצאה מזה, מתחילים להבין אותו באבחנות יותר פנימיות עמוקות.

בגלל המכה אני מבולבל, אני מאבד שליטה. אבל למען האמת, כך זה צריך להיות: ככל שהאדם מתקדם יותר, כך המכות יותר ויותר נופלות עליו. כל רגע הוא מתבלבל ומגלה לעצמו משהו, וכך שוב ושוב. אתם עוד תרגישו, איך בפנים כל הזמן, המנגנון הזה מתקתק ללא הפסקה. המכות הקטנות האלה פעם אחר פעם גורמות לי לצלול לתוך הבלבול, ובכך עוזרות להבין ולהרגיש יותר ויותר.

אבל כדי באמת להרגיש משהו חדש, צריך לעבור דרך הרבה גלגולים כאלה. כמות הבלבולים היא תמיד יותר גדולה מאשר כמות הרגשות, ורק לאחר מהומה רבה ובלבולים רבים מגיעה הרגשה חדשה. אחר כך שוב סדרה של בלבולים וגילויים קטנים, שוב מגיעה הרגשה חדשה.

לסיכום, המכות האלה הן טובות ומועילות, כי "המלאכים", שהם הכוחות האחראים על ההתפתחות שלנו, הם מחלקים אותן.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 25.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עלייה, אבל לא בריחה
הראש כואב עבור כל הגוף
תתפעל ותחזיק מעמד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest