דף הבית / המשבר ופתרונו / המלחמה שבה אין מנצחים

המלחמה שבה אין מנצחים

המצב הנוכחי של עם ישראל הוא שונה מכל השנים הקודמות. היינו מקולקלים על ידי הניצחון המרשים של מלחמת ששת הימים, והיינו מאוד גאים בכוחותינו. כך זה נמשך כל השנים עד לאחרונה, אך המבצע האחרון "עמוד ענן" עשה לנו תיקון. בפעם הראשונה אנחנו יצאנו ממנו לא כמנצחים, אלא בבלבול ומבוכה, כמו מוכים. זהו לקח חשוב, תיקון גדול מאוד שהתרחש בכל אחד מאיתנו. עלינו להרגיש אותו לעומק ולא לנסות למחוק את ההרגשה הלא נעימה הזאת.

אנחנו כבר מבינים שלא משנה כיצד להמשיך את המבצע הצבאי הזה, הוא לא יכול להסתיים בהצלחה. הוא לא מועיל כלל, אנחנו רק גורמים לכך שבכל יום כל העולם יותר ויותר נגדנו. בפעם הראשונה אנחנו מתחילים להבין שאנחנו חסרי אונים ולא יכולים לעשות כלום. בפעם הבאה, כאשר בעוד כמה שנים המצב יחמיר שוב, יהיה עוד יותר גרוע. זה סכסוך שאין לו פתרון כבר עכשיו.

וזה טוב שהגענו לתובנה הזאת, שכעת מחייבת אותנו למצוא את התשובה האמיתית. אנחנו לא יכולים לנצח באמצעות אותו הכוח שמשתמשים בו אלה שמתקיפים אותנו.

אני מקווה שעכשיו האנשים יתחילו להקשיב לנו, הרי לא נותרו שום פתרונות. אחרת, המצב פשוט חסר תקווה. לבעיה הזאת אין פתרון רציונלי שמבוסס על ההיגיון הבריא של העולם הזה. אולם בסופו של דבר, יאיימו עלינו לא רק שכנינו מכל הצדדים, אלא כל העולם כולו יקום לצידם ויהיה נגדנו. כבר עכשיו כולם תומכים בהם ואנחנו לא רצויים בכלל. ומה אנחנו אז נעשה?

נצטרך להקשיב למה שאומרת חכמת הקבלה, והיא מסבירה שהפתרון טמון במישור אחר. אי אפשר לפתור את הבעיה הזאת באמצעים קונבנציונליים, אלא רק באמצעות הכוח העליון. לשם כך הבעיה הזאת מתגלה!

כל אחד צריך לחוות את תבוסתו בעומק הנשמה, כאילו לעבור דרך "מכונת כביסה" ששוטפת את השרידים האחרונים של הגאווה. ובאותו הזמן אנחנו נרכוש חכמה שמאפשרת לנו להבין שהפתרון הוא ברמה אחרת.

עכשיו אנחנו כבר יכולים לפנות לעם בגלוי ולומר: "תראו, אנחנו עומדים בפני הקיר! או שנשבור אותו (והקיר הוא בתוכנו), או שזה יהיה מקום קבורתנו. המצב הוא אותו המצב כמו שהיה במעמד הר סיני, ששם קיבלנו תנאי: או להתחבר כאיש אחד בלב אחד, ובכך לגלות את הכוח העליון בינינו, או כאן מקום קבורתנו.

מתוך שיעור על "מאמר לסיום הזוהר", 23.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אין יותר זמן לחכות
אל תיקחו כרטיס לספינה של הנידונים
הפתרון שהוכח לאורך ההיסטוריה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest