דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפתרון שהוכח לאורך ההיסטוריה

הפתרון שהוכח לאורך ההיסטוריה

אם אנחנו רוצים להגיע לשלום אמיתי, עלינו להביא לידיעת כולם שנחוץ החיבור של העם שלנו. רק זה יפתור את הבעיה שלנו. זה הוכח מניסיון היסטורי, הרי פעם היינו קיימים רק בזכות החיבור בינינו, היכולת להגיע לערבות הדדית. בזכות זה נעשינו לעם.

עם ישראל זהו לא עם רגיל שקיים רק בזכות זה שנולד וחי במקום גיאוגרפי מסוים כלשהו. זאת קבוצת אנשים שיצאה מבבל והחליטה לחיות על פי העיקרון של "ואהבת לרעך כמוך". רק בזכות זה הם הפכו לעם וזה כל היסוד שלנו. אם אין כזה יסוד, אז אנחנו לא עם ולא מרגישים שייכות זה לזה. רק השנאה סביבנו אוספת אותנו ביחד, סוגרת אותנו כמו אגוזים בשק. אבל באמת, אם היה הכול בסדר אצלנו, היינו כולם מתפזרים.

לכן, יש להבין שאם לא היסוד שלנו, החיבור ההדדי והעזרה ההדדית, אנחנו לא היינו עם שקיים במדינתו. וכל העולם מתייחס אלינו כאילו מדינתנו זמנית. אבל זה מפני שאנחנו לא בונים כאן את עצמנו כעם, ואנחנו מהטבע לא שייכים לעם.

למשל, בלתי אפשרי לומר על צרפתי שהוא לא שייך לעמו, לא משנה לאן הוא מגיע הוא ירגיש שהוא שייך למדינתו. אבל יהודי שנוסע לחו"ל מפסיק להרגיש ששייך לישראל עד כדי כך שהיה רוצה להתמוסס בין הזרים ולהיות כמו כולם: צרפתי או אמריקאי.

כבר לפני אלפיים שנה אנחנו איבדנו את הקשר בינינו, את הערבות ההדדית. ועכשיו אחרי שחזרנו לארץ הזאת, אנחנו חייבים להתנהג כמו פעם, ורק במקרה הזה אנחנו נהיה לעם!

בזכות זה נשיג הרבה מאוד. עכשיו כל העולם נמצא במצב אנוש, נגוע במשבר הכללי הרבגוני. גם העולם הזה לא מחובר בינו לבין עצמו ולכן לא יכול להשתלט על המשבר הגלובלי. כבר ברור לכולם שחייבים להתחבר. על כך מדברים כולם, החל מראשי הממשלה וכלה בכל אמצעי התקשורת.

אנחנו קשורים עד כדי כך בינינו בכל העולם, שכבר לא נוכל להתקיים בלי יחסים טובים. כל העולם נמצא בירידה מתמדת וכולם מחפשים שיטה שתאפשר לנו להתחבר.

כאן תעזור רק השיטה שנמצאת בבעלות העם שלנו שהשתמשנו בה פעם בעבר, הגענו לחיבור. אם עכשיו אנחנו נממש אותה בתוך העם שלנו ונחזור לערבות הדדית, אז על ידי זה אנחנו נשמש דוגמה לעולם כולו.

וזה לא אומר שכל העמים צריכים להתחבר כך ביניהם. הם כבר מחוברים בצורה טבעית. אבל על ידי זה אנחנו נראה דוגמה כיצד צריך להתחבר כל העולם. לא קיים פתרון אחר. כדי לצאת מהמשבר הגלובלי הכללי, כולנו חייבים להתחבר ביחד. ועל ישראל להיות דוגמה לכל העולם, להציג לפני כולם את שיטת החיבור.

קיימת שיטה של החיבור האינטגרלי שאנחנו עובדים עליה. זאת אומרת שישנו הפתרון, צריך רק להביא אותו לעם ולהסביר שהצלתנו היא דווקא בשיטה הזאת. וההצלה היא לא רק של עם ישראל אלא של העולם כולו. כך אנחנו מלכדים את העם לא רק בתוך גבולות ישראל, אלא גם נותנים דוגמה לכל העולם, מה שנקרא "להיות אור לגויים".

על ידי זה אנחנו נראה לעולם כיצד יוצאים מהמשבר, נוריד את כל המתח והבעיות. על ידי זה אנחנו נפתור את הסכסוך עם שכנינו, הרי גם הוא נגרם מחוסר הקשר הנכון בין כולם. השנאה כלפינו, כוחות המתח, נולדים רק כתוצאה מחוסר האיזון.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הפתרון הוא בחיבור", 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מדוע נופלים עלינו טילים?
אל תיקחו כרטיס לספינה של הנידונים
להפוך למורי דרך עבור העולם כולו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest