דף הבית / משבר עולמי / העתיד הוא באנושיות על

העתיד הוא באנושיות על

דעתו של ס. פולר, פרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטה וורוויק: מבחינה תיאורטית, המרקסיזם הציע את התפיסה החילונית החומרנית של הקמת האנושות, והיא פעולת הגומלין המורכבת, המתקדמת והמתמשכת בין העבודה, התודעה והיחסים החברתיים. הם מושרשים בחיזוק ההדדי המשותף של התפתחות הידיים, המוח והשפה. השאיפות של מיליוני אנשים רגילים שהאמינו בסוציאליזם, היו די צנועות: תעסוקה, ביטוח לאומי, חינוך ושירותי בריאות בחינם.

התייחסותי: בפעם הראשונה בהיסטוריה של האנושות, אנחנו בעצמינו יכולים לבחור מראש את אחת משתי הדרכים של ההתפתחות שלנו לאיזון שלם המוגדר על ידי הטבע. ניתן לנו לראות את המצב העתידי שלנו דווקא משום שהוא הפוך מהטבע האגואיסטי שלנו. אם הוא היה על פי הטבע שלנו, היינו פשוט מתקדמים באופן אוטומטי כפי שהתקדמנו לאורך ההיסטוריה, כאשר האגו הגובר דחף אותנו.

דווקא ההופכיות של הטבע האגואיסטי שלנו למצב הבא האלטרואיסטי של האנושות עוצר אותנו במעבר למצב הזה. הלחץ עלינו, על האינדיבידואליסטים – אגואיסטים, מצד הטבע האינטגרלי, המאוחד, האלטרואיסטי ילך ויגדל בהכרח ויגרום למשברים ואסונות, שידחפו אותנו לברר את הסיבות לסבל ולקבל את האיזון עם הטבע, האיחוד עימו והאיחוד בינינו כשיא ההתפתחות שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
לידה של דבר חדש
העתיד – מאחורי קשר הדדי טוב
במלחציים של הקשר ההדדי הכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest