דף הבית / כלכלה / כסף / מיתוס על אכלוס יתר של כדור הארץ

מיתוס על אכלוס יתר של כדור הארץ

מחקר (י. בֵלוֹבוֹרוֹדוֹב, מנהל מכון לדמוגרפיה): אם אנחנו נקבץ באופן תיאורטי את כל אוכלוסיית כדור הארץ, אז לשם כך יספיק כל אזור מוסקבה, מעגל ברדיוס של 80-90 קילומטר, בקנה מידה כזה תיכנס כל המסה הזאת של בני האדם.

לצורך מחייה של 7 מיליארד מספיקה מדינה כמו אוסטרליה, שתופסת 5% מכלל היבשה העולמית, כדי למקם בצורה נוחה כל תושב שעל פני כדור הארץ. במקרה כזה, לכל תושב יוצא שטח של 1,000 מטר מרובע, כלומר משפחה בת שלוש נפשות תקבל שטח בסדר גודל של 3,000 מטר מרובע, בשום דירה מודרנית ממוצעת אין כזה שטח מחייה!

ובנוסף לכך, אפילו כאשר אנחנו ניישב את כל 7 מיליארד בני האדם באוסטרליה, יישאר לנו עוד עודף של מיליון אחד של קילומטר מרובע. אם אנחנו נערוך ניסוי של יישוב כל תושבי כדור הארץ בארה"ב, אז לצורך זה תספיק מדינה אחת מתוך 50 המדינות של ארה"ב, למשל מדינה כמו אריזונה.

אם נשאל את השאלה, האם בכוחה של מדינה אחת לכלכל כזאת מסה של בני אדם, אז התשובה גם כן תהיה חיובית, לצורך זה יספיקו רק המשאבים של הודו.

תגובתי: אין שום אכלוס יתר של כדור הארץ, ישנה חלוקה לא נכונה, שימוש לרעה, בזבזנות ופזרנות, שזוהי תוצאה של היחס האגואיסטי שלנו כלפי בני האדם וכלפי הטבע. במקום להגיע לאיזון בכל היחסים ההדדיים בינינו ולאיזון עם הטבע, אנחנו ממציאים מיתוסים על אכלוס יתר ושאר הבעיות, בכך שמעבירים אותן מעצמנו לסיבות אחרות.

ידיעות קודמות בנושא:
כדור הארץ זקוק לצמצום האוכלוסייה
גבולות הגדילה
והרי התחזית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest