דף הבית / המשבר ופתרונו / הבעיה של המשבר האקולוגי הגלובלי

הבעיה של המשבר האקולוגי הגלובלי

דעתו של יו.א. קובשינוב (Kuvshinov), דוקטור לפילוסופיה: מספר האסונות עולה בצורה תמידית, הנזק שהם גורמים גדל, שינוי האקלים מהווה סכנה מיוחדת, והמשך ההתפתחות הבלתי מבוקרת של הציוויליזציה עלול לגרום לחורבנה של האנושות. נראה, כי תחזית כזאת מסוכנת צריכה להניע את הפעולות המעשיות המקדימות, אך דבר לא נעשה על מנת להתגונן נגד האיום הקרב ובא.

ההתנהגות של האדם נקבעת על ידי תפיסת עולמו, המטרות והערכים שלו. האדם המודרני מכחיש את חוקי השליטה של כוחות הטבע העליונים. עם זאת, הדבר הוא בניגוד אפילו להיגיון הפורמלי. האטום הוא חלק מהמולקולה, המולקולה היא חלק מהתא, התא הוא חלק מהאיבר, האיבר הוא חלק של הגוף, הגוף הוא חלק מהביוספרה, הביוספרה היא חלק מהיקום. על פי חוקי ההיררכיה של שיטת הניהול האלמנטרית, דבר פשוט יותר וקטן יותר מנוהל על ידי דבר כללי יותר ומורכב יותר. הביוספרה והיקום גדולים יותר ומורכבים יותר מהאדם, והחוקים שלהם מנהלים אותנו. האדם הוא חלק מהביוספרה, וגם כמו מינים אחרים, מציית לחוקיה. ההתעלמות מהדבר גרמה לאסון. המשבר האקולוגי הגלובלי הוא תוצאה מהניכור של האדם מהטבע. האוריינטציה לחומרנות זאת הגישה של רוב האוכלוסייה במדינות המתועשות, הגנת הסביבה אפשרית שם רק במקרה שהיא אינה מפרה את זכויות הבעלות, לכן כל הקריאות לצמצם את הצריכה ובכך להפחית את הלחץ על הטבע אינן זוכות לתגובה. ההערצה העיוורת לכסף וצריכה הינה הדת הנפוצה ביותר, במיוחד במערב.

התברר, שההתנהגות החברתית קשורה בצורה הדוקה עם שינוי בתפיסת העולם. הניכור בין בני האדם גרם לניכור כלפי הטבע, והניכור כלפי הטבע הגביר את הניכור בין האנשים. לא ניתן להתגבר על הניכור כלפי הטבע בלי להתגבר על הניכור בין בני האדם. לבסוף, ההתגברות על האנטי הומניזציה גרמה למשבר האדם והחברה, שהמשבר האקולוגי הוא הביטוי החיצוני שלו. תפיסת העולם של האדם היא הגורם המוביל בקביעת ההתנהגות האנושית. נוצר צורך דחוף בתכנון העתיד על סמך השקפת העולם החדשה שדוגלת באיזון עם הטבע. המשבר האקולוגי הוא המשבר של תפיסת העולם האנטי אבולוציונית של האנושות. היא מוציאה את המטוטלת של ההומיאוסטזיס הפלנטרי מהאיזון. כמובן, המטוטלת תבקש לחזור למצבה המקורי, אך עם חפיפה. הטבע ישמור על עצמו, השאלה היא האם יהיה בו מקום לאנושות.

התייחסותי: בזמן האחרון, יותר ויותר רעיונות נכונים מופיעים ברשת האינטרנט, אבל הם מדברים על סיבת המשבר, ולא על התיקון שלו. כיצד לשנות את טבע האדם, שהרי בלי השינוי הזה לא ניתן לשנות את תפיסת עולמו? רק חכמת הקבלה נותנת תשובה לכך, אולם הגילוי שלה על ידי המדענים כנראה לא יקרה בעתיד הקרוב.

ידיעות קודמות בנושא:
גבולות הגדילה
המלחמה נגד השכל
המשבר האקולוגי כבר פרץ

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest