דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מלחמה נראית ובלתי נראית

מלחמה נראית ובלתי נראית

שאלה: האם באמת מצב המלחמה של היום בישראל הוא תוצאה מפעולות הכוחות העליונים, של זיווג המערכות הרוחניות ("פרצופים")?

תשובתי: המלחמה נגרמה עקב כך שלא הזדרזנו בתיקונים שלנו ולא משכנו על ידם את המאור המחזיר למוטב, באופן כזה, שהוא ייצור זיווג הרבה יותר גבוה מזה שמתרחש בעולם האצילות בצורה אוטומאטית ללא ההתערבות שלנו.

עד שאנחנו לא לומדים קבלה ולא מושכים לעולם יותר מאור המחזיר למוטב, כך זה יימשך ללא שינויים. בדומה לאדם שחי ומת, חי ומת – כך זה כל הזמן יתחלף: פעם מלחמה, פעם הפוגה, אבל במהות העניין כלום לא ישתנה.

אנחנו בעצמנו יודעים שהזמן עובר ושום דבר לא משתנה. במקרה הטוב נקבל עכשיו הפוגה לכמה שנים ולאחר מכן המצב שוב יחריף. ואז אנחנו נגלה שמכל הכיוונים מכוונים אלינו כבר לא עשרות אלפי טילים, כמו היום, אלא מיליונים, ולא חלשים, אלא בעלי עוצמה רבה הרבה יותר. ומה נעשה אז? אין לנו שום סיכויים להצליח.

הבורא שוב ושוב יארגן לנו מצבים כאלו שאנחנו סוף סוף נבין, שכאן חייבת להיות החלטה מיוחדת במינה, לא רציונלית, למעלה מהשכל שלנו. הרי בשכל הארצי לא ניתן לפתור את הבעיה הזו. זה אפשרי רק על ידי האיחוד שעל ידו אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב.

אם לדבר על כך כל הזמן ולפעול לפי זה, האנשים יתחילו לאט לאט לתפוס ולספוג את הרעיון הזה, כשהם ירגישו שזה פתרון מציאותי וזו הדרך היחידה האפשרית להינצל.

הרי בזמן שלא נופלים עלינו טילים, אנחנו בכל מקרה נמצאים במצב מלחמה, רק לא מלחמה גלויה, אלא מלחמה קרה. אנחנו לא יכולים לרגע להירגע בתנאים של האיום הפנימי והחיצוני. מלחמה זה המצב התמידי שלנו, הקרנה של זיווג בלתי פוסק בין הכוחות בעולמות העליונים. הוא גם יישאר כזה, עד שאנחנו בעצמנו נשתתף בו ונסובב אותו לטוב.

מלחמה, זה המצב התמידי של העולם הזה. כל העולם מוקף במלחמה שאינה פוסקת לרגע. כיצד יכול להיות אחרת אם האגו שלנו כל הזמן מחפש כיצד לפגוע באחרים, להכות, להשמיד. אנחנו כל הזמן מחפשים כיבושים חדשים עבורו, כלומר מנהלים מלחמה אגואיסטית בלתי פוסקת.

כך דוחפים אותנו מלמעלה להכרת הרע שלנו. הכול מגיע מהבורא, הרי אם אנחנו הפוכים מהעולמות העליונים, כיצד עוד אנחנו יכולים לקבל את הפעולה הזו? ב"עולם האצילות" מתרחש זיווג בלתי פוסק בהשפעה ואהבה אינסופית. אולם כאשר ההארה הזו מגיעה עד אלינו, אנחנו הופכים אותה לההיפך, לניגוד המוחלט.

האימא האוהבת ביותר מוכרחה להעניש את הילד אם הוא לא שומע לה, אחרת הוא יזיק לעצמו. מצידה הפעולה הזו מגיעה מתוך אהבה, אך עד שהיא מגיעה אליו היא הופכת למכה.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 20.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מלחמה עד לניצחון המלא בלב
היינו יכולים להפוך את העולם הזה לגן עדן!
מה יצמח מאיתנו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest