דף הבית / כלכלה / כסף / משבר עטף את כדור הארץ

משבר עטף את כדור הארץ

דעתו של י. יאסין ( Y. Yasin), מנהל בית הספר הגבוה לכלכלה: המשבר העולמי התפשט בכל מקום, האתגר להסתגל לסביבה עוינת ושיטות לניהול משברים לא עובדים, השוק הפיננסי העולמי המאוחד מנהל את הכול. ראשי המרכזים הכלכליים של העולם מפחדים לקחת אחריות על הרפורמה במערכת הפיננסית – הרי כל המדינות המצליחות למדו להרוויח על חשבון המשבר בצורה הנוכחית של השוק הפיננסי.

המשבר החל בשנת 1973. הכלכלה החקלאית עבדה במשך 4,000 שנים. הכלכלה התעשייתית – במשך 400 שנים. מקור הצמיחה שלה היה התעשייה המבוססת על המשאבים של כדור הארץ. נוצלו יותר מדי משאבים והמשך הצמיחה הכלכלית אפשרי רק באמצעות החדשנות. עד שאנחנו לא נעבור לכלכלה חדשנית, לא נצא מהמשבר!

התייחסותי: חדשנות גם לא תהיה עד שלא נבנה מחדש את החברה העולמית. אנחנו כבני אדם עברנו את דרגות ה"דומם", ה"צומח", וה"חי". הדרגות הללו התפתחו בנו בעל כורחנו, דרך התפתחות האגו שלנו. הרצונות האגואיסטיים התפתחו בנו, ואנחנו מילאנו אותם. אבל הדרגה הבאה של ההתפתחות שלנו היא דרגת ה"אדם". והיא קשורה להתפתחות הכרתית של רמת הרצונות האלה, כלומר, התפתחות בהתאם למידת המודעות וההסכמה מצד הרצון שלנו. וסוג הרצון עצמו הוא קולקטיבי, ולא אינדיבידואלי.

לכן, הטבע מכריח אותנו להתחבר. אבל הוא בעצמו אינו מחבר, הוא רק מראה שחוסר החיבור גורם לסבל. עלינו להכיר בצורך בחיבור הדרגתי של כל המין האנושי (בדומה לחיבור של תאים אחדים לתרכובות יותר ויותר גדולות ומורכבות במשך האבולוציה) לאחד – לדרגת ה"אדם".

ידיעות קודמות בנושא:
בעידן של הגלובליזציה המשבר הפך למחלה מדבקת
העתיד של כדור הארץ: בעיות אקלים ומזון
זהירות, חידושים!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest