דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל

להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל

מתוך מאמר של בעל הסולם "השלום בעולם":

"אמנם יש לדעת, שחוק ההתפתחות האמור, השפוך על כל המציאות, המבטיח להחזיר כל רע – לטוב ומועיל, הנה הוא פועל את כל פעולותיו בכח ממשלת השמים ממעל, כלומר מבלי שאלת פיהם של בני אדם יושבי ארץ.

לעומת זה, שכל וממשלה נתן השי"ת באדם, והרשהו לקבל את חוק ההתפתחות האמור, תחת רשותו וממשלתו עצמו, ובידו למהר ולזרז את תהליך ההתפתחות לפי חפצו, באופן חפשי, ובלתי תלוי לגמרי בכבלי הזמן."

באופן כזה, פועלים בעולם שני כוחות. מצד אחד, אנחנו יכולים להיות מנוהלים על ידי הכוח שנקרא "בעיתו", שזה נקרא "בזמן שלו", הכוח הטבעי של הטבע, שמניע את כל ההתפתחות. הכוח הזה פיתח אותנו עד היום, בכך שדחף אותנו קדימה על ידי ייסורים ואילץ אותנו לפתח חברה, טכנולוגיות, מדע, חינוך.

כך אנחנו התפתחנו עד למצב, שבו מצאנו את עצמנו היום וצריכים להמשיך. אבל אם עד היום פעל עלינו רק הכוח האחד הזה, בכך שחייב אותנו להתפתח ללא לאות, אז מהיום והלאה מופיעה אצלנו אפשרות נוספת – להתפתח על ידי כוח אחר. הכוח השני הזה נקרא "אחישנה", התפתחות "בתאוצה".

להחזיר כמה שיותר מהר את כל הרע לטוב ומועיל

כלומר אנחנו יכולים להתפתח על ידי שני כוחות, בדרכים שונות. הדרך הראשונה (1) זו התפתחות טבעית, על ידי ייסורים גדולים. והדרך השנייה (2) זו הדרך המואצת, דרך האור.

יוצא, שאנחנו יכולים להתפתח או על ידי ייסורים או על ידי האור, בזה כל ההבדל ביניהן.

בסופו של דבר אנחנו נבין, שלא קיימות שתי דרכים, מפני שאי אפשר ללכת בדרך של ייסורים. אנחנו נמצאים בה זמן מה, נכנסים לדרך של ייסורים ואחר כך בורחים לדרך האור. ושוב חוזרים לדרך של ייסורים, וכעבור זמן מה שוב בורחים לדרך האור. אנחנו לא מסוגלים להימצא כל הזמן בדרך של ייסורים. הייסורים דוחפים אותנו לדרך האור, דרך "אחישנה".

אבל זו אינה הדרך הרצויה, מפני שאם אנחנו נתקדם בצורה כזאת, אז כל פעם בדרך הייסורים תחכה לנו מלחמה חדשה, צרות, אסונות טבע. לכן אנחנו צריכים לברר איך אפשר למצוא את הדרך הטובה והיפה כדי ללכת רק בדרך האור, ואם דבר כזה הוא אפשרי. זאת השאלה.

עד לאותו הרגע, כאשר בעולם הופיע הכוח השני, דבר שאפשר לנו לעשות בחירה, אנחנו התפתחנו רק על ידי הטבע שלא שאל אותנו איך אנחנו רוצים להתקדם. כך זה נמשך כל אלפי השנים של ההיסטוריה שלנו, אבל החל מהמאה ה-21 והלאה אנחנו מתחילים להתפתח על ידי שני כוחות.

ההתפתחות הקודמת הייתה בדרגות ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", ואילו עכשיו אנחנו התחלנו להתפתח בדרגת ה"מדבר". והמטרה של כל ההתפתחות הזאת, היא כדי להגיע לאיחוד ולהידמות לבורא.

מתוך שיעור על המאמר "השלום בעולם", 16.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לקחת לידינו את השליטה על חוק ההתפתחות
תעורר את השחר
לבקש מהאור שיזרז את ההתפתחות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest