דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / נפתח את הדלת אל האור

נפתח את הדלת אל האור

שאלה: האם ספר הזוהר יכול לעזור לי להכיר את הרע?

תשובתי: הזוהר, יותר מכל יתר המקורות, יכול לתת לאדם אמצעי להרגיש את הרע. אנחנו מתקדמים בדרך אל האור, אל הבורא, אל כוח ההשפעה, שהוא היחיד ששולט ופועל במציאות, כי הרצון לקבל לא יזוז אם כוח ההשפעה, כוח האור לא ישפיע עליו. יוצא, שללא ספרי הקבלה, ובמיוחד ללא ספר הזוהר, אנחנו לא היינו מגלים את מקור התנועה שלנו, אלא היינו סתם מתגלגלים בעולם הזה. כי אותו האור, אם אנחנו מעוררים אותו, משפיע עלינו בצורת עיגולים, בכך שמתקרב אלינו בצורה שווה מכל הצדדים, ואז יוצא, שהכול שוקע בכל מיני צרות ובעיות.

אבל מה זה צרות ובעיות? זו הרגשת הניגודיות שלנו לאותו האור. אנחנו לא יודעים מה זה אור, אבל מרגישים את עצמנו רע. ומהו, זה לא ידוע לנו.

לדוגמה, לילד קטן קר. הוא כולו רועד מקור, בוכה ואינו יודע מה לעשות. לידו נמצאת דלת לחדר חם, אבל הוא אינו יודע שצריך להיכנס לשם. הוא ימשיך לבכות, לצעוק, אך לא יוכל לקשור את הרגשתו הרעה עם הקור. הוא לא מבין, שרע לו בגלל הקור ולא יודע, שאם הוא יכנס דרך הדלת הסמוכה, שם יהיה חם ויהיה לו טוב. הוא משיג רק את התופעה בפני עצמה, אך מהיכן היא נובעת, הוא לא יודע. יש לו רק תגובה פשוטה למצבו הפנימי, ללא סיבה וללא תוצאות. כך מגיב הרצון לקבל הפשוט.

אבל אם הרצון הזה מתחיל לבנות לעצמו ראש, אז הוא כבר מבין מאיפה זה בא, למה, איך הוא יכול להינצל, אילו פעולות צריך לבצע כדי לברוח מהמצב הרע. זה כבר ראש. מאיפה הוא נוצר? מזה שהאור בעזרת כל מיני פעולות בנה בו את המנגנון הזה. כי ברצון לקבל זה בכלל לא קיים.

כך אנחנו בהדרגה מתקדמים לטוב. ישנם אנשים בכזאת רמת התפתחות, כאשר פשוט רע להם והם צועקים. ישנם כאלה, שמנסים לברוח לכל מיני כיוונים, אבל עדיין לא יודעים את הכיוון הנכון. ישנם גם כאלה שבורחים. וישנם כאלה שמבינים שלא צריך לברוח, שאם אנחנו כאן, במקום שלנו, נקלוט עכשיו את האור הזה שמגיע וגורם לנו רע, אז נהפוך אותו לטוב. ואין בכלל לאן לברוח. אז הם מתגברים על מצבם, מתעלים מעליו ומגלים את האור באותו המקום. הכול תלוי בהתפתחות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אגו, אני לא שלך
אל תעזבו את הזוהר אף לא לרגע!
תכוונו את עצמכם לגל של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest