דף הבית / משבר עולמי / כדור הארץ יכול לדחות את האנושות

כדור הארץ יכול לדחות את האנושות

דעה: (אלכסי יבלוקוב, אקולוג, פרופסור, מדען, חבר האקדמיה הרוסית למדעים): על פי המדען הרוסי ורנדסקי (Vladimir Vernadsky), העיקר במושג "ביוספרה" הוא, שכדור הארץ הוא גוף חי ומיוחד, ואפילו שינויים קטנים בשכבה הדקה של החיים על פני כדור הארץ יכולים להוביל להשלכות גיאולוגיות.

מאוחר יותר, המדען הבריטי, ג'יימס לבלוק, התחיל לדבר על כדור הארץ כמו על ייצור חי מסוים והציע את הרעיון של "גאיה" ("גאיה", שמה של אלת האדמה במיתולוגיה היוונית).

האדמה "גאיה" יכולה לדחות את האדם, כמו גידול סרטני מסוכן. היום האדם עושה הרבה כדי שהאדמה אכן תעשה זאת: הוא מכלה משאבים שאינם מתחדשים, מנצל יותר מדי משאבים מתחדשים (אדמה, יער, מים), פולט לביוספרה חומרים כימים ורדיואקטיביים.

הגישה האקולוגית מתחשבת בהשלכות לא רק לרגע נתון אלא גם לטווח ארוך. היקף מבטו של הכלכלן הוא 10 שנים. פוליטיקאים חושבים מהבחירות עד הבחירות הבאות, זה נמשך 4-6 שנים. ההבדל בהיקפים האלה הוא מה שמגדיר הקונפליקט בנקודות המבט. לפוליטיקאי קשה להסכים עם הטענות של האקולוג ש"בעוד 20 שנים יהיה גרוע", מכיוון שהוא חושב על איך הוא מוצא חן בעיני המצביעים בעוד כמה שנים.

החברה הצרכנית צריכה להבין שההתפתחות היא לא דבר בלתי מוגבל.

פוליטיקאים נבחרים על ידי קולות התושבים, והם מקבלים החלטות מסוכנות לסביבה על מנת לרצות את התושבים. הפתרון היחיד הוא הפצה עולמית של מודעות אקולוגית. הגרסה הגרועה ביותר היא לחכות לסוף הבלתי נמנע.

החשיבה האקולוגית צריכה להוביל אנשים לפעילות מתוך הכרה, לא לקלקל את הסביבה, אלא להיות חלק של מערכת מדהימה של ביוספרה. האקולוגיה היא מדע על הבית. בינתיים, רוב האנושות עוד לא הבינה שכל הכדור הארץ זה הבית המשותף שלנו.

הערה: אנחנו שומעים כבר עשרות שנים את הדרישות האלה של האקולוגים, אך מפני שפוליטיקאים וכלכלנים קובעים את החיים שלנו, אז שום דבר לא משתנה, הם לא ישקיעו כספים בדבר שלא נותן היום רווח פוליטי וכלכלי! הפיתרון הוא בחינוך של החברה מלמטה, משום שגם חינוך אינטגרלי של החברה הם לא הולכים לבצע. הם רוצים לראות את ההמונים צופים בטלוויזיה.

ידיעות קודמות בנושא:
אנחנו אבודים…?
הדרך לשום מקום
כדור הארץ כגוף חי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest