דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "קדוש" נקרא משפיע

"קדוש" נקרא משפיע

ספר הזוהר, פרשת "קדושים", סעיף 1: "וידבר ה' אל משה לאמור, דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם, קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלקיכם".

הבורא נקרא "קדוש", מפני שנמצא בתכונת ההשפעה. והציווי "קדושים תהיו" מורה על כך, שגם אנחנו צריכים להשיג את זה בעזרת המאור המחזיר למוטב, אותו הכוח שמשפיע עלינו.

אף על פי שאנחנו שקועים בתכונת הקבלה, הכוח הזה מבצע בנו שינוי, ואנחנו אפילו יכולים להשתמש בתכונת הקבלה שלנו בעל מנת להשפיע. זה משהו מאוד מיוחד, להפוך קבלה להשפעה. כי אין ביניהם משהו אמצעי. אם היה משהו ניטראלי, סתם חומר גלם חסר צורה בדומה לתאי גזע, אז ממנו היית יכול לעשות מה שאתה רוצה, השפעה, קבלה, גבורות, חסדים, דינים וכולי. אבל הרצון לקבל הוא לא ניטראלי, הוא עובד בעל מנת לקבל, אף על פי שזה על מנת לקבל של דברים אפסיים, קטנים ומזויפים, שביניהם אנחנו קיימים.

אבל כאשר מגיע האור, הוא משנה אותנו. הרצון לקבל נשאר, אבל אז אנחנו יכולים להבחין בין הרצון לקבל והכוונה ליהנות. ולפני כן לא היינו מסוגלים לכך, מפני שאצלנו הרצון והכוונה היו דבוקים יחד, ובכל רצון, בכל גרגיר שלו מסתתרת הכוונה ליהנות בתוך הרצון הזה. על אף שהרצון עצמו יכול להיות לגמרי ללא כוונה. אפשר "לקלף", להוציא מתוכו את הכוונה הזאת, אפילו שזו בעיה גדולה. הכול תלוי בהתפתחות הרצון.

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים שהנברא היחידי שנברא, הרצון לקבל, מתפתח לפי ד' בחינות דאור ישר. ורק בבחינה ד' הוא מתחיל להרגיש בצורה מיוחדת את הבורא, לא כמו, למשל, שכלב מרגיש את בעל הבית שלו. כי הכלב קשור לבעל הבית שלו, מפני שהוא רוצה ליהנות ממנו. הוא מוכן אפילו להקדיש את חייו למענו, וכל זה מתוך אהבה עצמית. מכאן אנחנו רואים, שאהבה כזאת בתוך הרצון לקבל, היא אפשרית.

אבל בבחינה ד' הנברא מתחיל להרגיש את הבורא שמשפיע לו, בהיותו מנותק מההשפעה הזאת, מבלי שמקבל החזר לעצמו. הוא נהנה מזה שמשפיע לנברא, ההשפעה הזאת נובעת ממנו ולא חוזרת אליו. כאשר הנברא מתחיל להרגיש את הפעולה הזאת של הבורא, הוא מרגיש בושה. מכאן, מהשורש של הבושה, מההשפעה שאותה מגלה הנברא, מגיעה אלינו כתוצאה מזה ה"נקודה שבלב", שורש הנשמה שלנו. מהנקודה הזאת אנחנו מתפתחים. מי שמתגלה בו ה"נקודה שבלב", ללא ספק, יכול לממש אותה.

לכן, "קדושים", זה נקרא שאנחנו מנותקים מעצמנו ודבוקים במקום של ההשפעה שלהם.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הגדרה חדשה של קדושה וטומאה
קדיש
אתה תעשה את הטוב!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest