דף הבית / המשבר ופתרונו / החיבור של האיחוד האירופי – לטובה או לרעה?

החיבור של האיחוד האירופי – לטובה או לרעה?

שאלה: בשל המשבר נוצר איום של היציאה מהאיחוד האירופי של המדינות פושטות הרגל. כדי למנוע זאת, המנהיגים האירופאים מנסים להעמיק את האינטגרציה לדרגה הבאה ולהפוך את האיחוד לפדרציה. למעשה, זה אומר לוותר על העצמאות הלאומית של מדינות אחדות, ולכן זה מתקבל בעוינות. פוליטיקאים רבים, ועוד יותר מכך, ההמונים, עדיין אינם מבינים שחוץ מחיבור, אין פתרון אחר.

אבל נוצרה כאן בעיה נוספת. יכול להיות, שאותן האליטות שבעצם דרדרו את אירופה לחובות ולעוני, מנסות עכשיו לאחד את אירופה תחת שליטתן. מבחינתן, זו הדרך היחידה לשמור על שליטתן. חברי הנציבות האירופית, הרשות המבצעת העליונה, לא נבחרים, אלא ממונים. לפקידים הבכירים באיחוד יש סמכויות גדולות, ויחד עם זאת, הם אינם מחויבים לתת דין וחשבון על מעשיהם, בניגוד לפוליטיקאים רגילים. תחת ניהולם, הסיוע מופנה לבנקים, ולא לאנשים.

יתר על כן, לאחרונה הוקם באירופה מנגנון התייצבות – הקרן הכללית, שהנהלתה על פי התכנון, חייבת להיות מעל כל החוקים האירופיים, לא לתת לאף אחד דין וחשבון, לא להיות כפופה לבית המשפט, ובנוסף, לקבל את הזכות לדרוש מהמדינות תשלומים על פי שיקול דעתה. כיום, רק גרמניה מתנגדת לכך, אך המנגנון עצמו כבר נוצר.

בנסיבות אלה, האם דיונים על חיבור שמתנהלים בדרג המדיני הגבוה ביותר, הם מועילים לאירופה? אולי זה פשוט כיבוש (חלוקה מחדש) בכוח? או, להיפך, עדיף חיבור כזה לפחות בשלב הראשון?

תשובה: לא, "חיבור" כזה יוביל לעימות גדול – למלחמה! צריך להראות שהחיבור המעשי צריך להתחיל רק לאחר החינוך האינטגרלי של האירופאים. אחרת, תיווצר בעיה גדולה אף יותר ממה שהיא עכשיו. הרי, ה"חיבור" הזה התחיל ללא חינוך מקדים, ומכאן הבעיה. עד שהאגואיזם לא יטופל, חיבור יזיק לכולם.

ידיעות קודמות בנושא:
העולם באפלה
האם אירופה באמת הולכת להתאחד?
אירופה מתאחדת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest