דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שני שורשים, שמהם צומח עץ

שני שורשים, שמהם צומח עץ

אם האדם כולל בתוכו שני שורשים, האגו העצמי, שעד אז היה פשוט אגו גשמי ועכשיו הופך ליצר רע אמיתי, וניצוץ רוחני, אז זו כבר הכנה לשני קווים. וללא זה, אין בו אפילו קו אחד, כי "קו" מסמל שקיים איזה קו אחר, כיוון אחר.

ובלי זה יש פשוט רצון לקבל ששייך לדרגה בהמית. דרגת "אדם" מתחילה מזה, שבאדם מתחילים לגדול שני קווים, כמו שנאמר: "זה לעומת זה עשה אלוקים". ואז מופיע הקו השלישי, שמכריע בין שני הקווים הראשונים, מגיע אור מלמעלה וקושר את הקווים שמאל וימין ביניהם בהתאם לעבודת האדם ובונה את צורת האדם.

לכן, האדם מתחיל מזה שמופיעים בו שני היסודות האלו: הרצון לקבל וכנגדו הניצוץ הרוחני. והרצון לקבל שלו הוא כבר לא סתם רצון גשמי לחיים האלה, שמחפש איך לנצל את האחרים ולהרוויח יותר. הוא כבר מוליד באדם שאלות בהתאם לניצוץ שמאיר עליו ומחייב אותו לשאול "מה הטעם בחיי?", ומה לעשות עם אותו הניצוץ. כלומר הרצון שלו כבר מכוון בטענות לבורא ב"קו שמאל".

כאשר האדם מתחיל לפתח את שני הקווים האלה, הוא מגיע לקבוצה. בהתחלה הוא בעצמו אינו מבין בשביל מה הוא צריך אותה. הוא מתחיל ללמוד ובינתיים בעצמו אינו יודע למה. אבל כך מתפתחים בו שני הקווים.

הוא מתחיל לראשונה לעבור דרך כל מיני המצבים, ירידות ועליות. שלב ההכנה הראשון מסתיים, בכך שהוא מבין שחשיבות המטרה צריכה להיות מעל לכל מצב פרטי שמורגש על ידו.

יכול להיות, שהוא נפל לכזה מצב קריטי שחייו נמצאים בסכנה, אבל הוא בכל זאת צריך להיות מעל למצב הזה. כמו שנאמר: "אפילו אם חרב חדה מונחת על צווארו, לא יתייאש מרחמים". כלומר אתה בכל זאת חייב להיות למעלה מההרגשה הזאת.

ואותו הדבר גם מצד השני. איזה מצב של גדלות שלא יבוא, בכך שנותן לך הכרת גדלות המטרה, מצב רוח מרומם, אהבה כלפי החברים, אופוריה, יחד עם זה, אתה חייב להבין, שכל זה קורה לך מפני שמלמעלה מאירים לך ואתה כמו ילד קטן, נמצא בשליטה מלאה של הכוח העליון.

לא צריך לבטל ולדכא בתוכך את המצבים הללו, כמו שבעולם שלנו האדם לפעמים מדכא את השמחה שלו כדי להיראות יותר רציני. כאן האדם צריך להשתדל להגדיל ולהעמיק בצורה מקסימלית את המצבים האלה, גם את הפחד וגם את ההודיה וגם את האגו שלו וגם את הדבקות בהשפעה. אבל הוא עצמו רוצה להיות למעלה מההרגשות האלה, כדי לבקר אותם ושיהיו בשליטתו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 18.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קו אמצעי – הדרך הישרה אל הבורא
"גילה ברעדה"
יסודות עיקרון העבודה בג' קווים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest