דף הבית / חינוך, ילדים / ה"טבע", המילה החזקה הזאת

ה"טבע", המילה החזקה הזאת

שאלה: מדוע בקורס המילה השכיחה ביותר שמשתמשים בה היא המילה ה"טבע"?

תשובה: מפני שהיום אנחנו מגלים את עצמנו בתוך סביבה מסוימת שמשפיעה עלינו ומכריחה אותנו להגיב. אנחנו מוקפים מכל הצדדים ואין לאן לברוח. לכן אני קורא לתופעה הזאת ה"טבע", ורואה בה בירור החוק האחד שפועל על כל אחד, בכל הרמות – חוק האיזון הכללי של המערכת הגלובלית והאינטגרלית.

חקירת המערכות השונות מגלה שבהן פועל החוק היחיד שמכוון לאיזון מערכת. הטבע שואף למצב הרגוע, הנוח והמאוזן ביותר. כמו מים ששואפים למלא את הרמה הנמוכה ביותר, כך גם הטבע. בהתאם לנטייה הזאת גם אנחנו צריכים להתאחד במקום להתפזר, להתחבר ולהיות אחד. על כך מעידים מחקרים מדעיים רבים החוקרים את החברה האנושית.

שאלה: ברור שהאקולוגיה ומצב הגוף שלנו תלויים בטבע, כך אנחנו מתארים לעצמנו את מושג ה"טבע" כגורם הקובע. אך מסתבר, שהטבע גם מנהל את המשבר הכלכלי, האבטלה, פשיטות הרגל…

תשובה: היות ואנחנו מדברים על ההשכלה הכללית של האדם בעולם הגלובלי אינטגרלי, אז דווקא על העולם הזה אנחנו לומדים. הוא מהווה את המערכת הכללית, והמושג "אינטגרלי" אומר, שכל חלקי המערכת הזאת מקושרים ביניהם ומופעלים על ידי חוק אחד, כוח אחד, שמכוון לקשר ואיזון. לזה אני קורא ה"טבע".

כלומר, אני לא מתכוון לשום דבר שלא שייך לרמת ה"דומם", ה"צומח", ה"חי" וה"מדבר". אני רק אומר שכל החוקים הקיימים שייכים למערכת הגלובלית והאינטגרלית ונמצאים תחת שליטתו של חוק אחד – חוק האיזון, הומיאוסטזיס.

את החוק הזה אנחנו רואים גם בפיזיקה: כל גוף שואף לאיזון, מנוחה, מצב הסטטי, לתצרוכת כוחות מינימלית. כך השוני בין דרגות החום והלחצים מתאזן על מנת להגיע לדמיון, השתוות. אין כאן ויכוח. החוקים האלה שייכים לתחום התרמודינמיקה שלומדים בבית ספר.

אני מסביר את זה לאדם שיהיה לו על מה להסתמך בתפיסת העולם הגלובלי שבו כולם תלויים אחד בשני, מתנסים בהשפעתו של חוק אחד וחייבים לשמור עליו, לציית לו. האחריות שלי היא להביא את האדם לתפיסת עולם כזאת, ולכן חוץ מחינוך אני גם נותן לו ידע. נחוצים לו פילוסופיה, פסיכולוגיה, וידע נרחב. הלימודים האלה לא מסתיימים בקורס קצר, אלא ממשיכים כל החיים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 4, 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שני כוחות – חוק אחד
להפוך את הפראי לאדם
תחת מטריית חוק אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest