דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יחד נתגבר על הכוחות הרעים שעומדים בדרך לאהבה

יחד נתגבר על הכוחות הרעים שעומדים בדרך לאהבה

בעולם שלנו כל העבודה בהשגת גדלות הבורא, גדלות התכונות הרוחניות, גדלות המטרה, נעשית בקבוצה. זה צריך לשמש חומר דלק להתקדמות שלנו להשגת חשיבות ההשפעה והאהבה. ובהתאם לזה, אנחנו נרגיש שאנחנו משתנים, שבתוכנו קורים כל מיני זעזועים, שינויים לטובה, כלומר, לכיוון ההשפעה.

אבל יחד עם זה, מתחיל להתגלות "קו שמאל": כל מיני אכזבות, כישלונות, בעיות ביחס לקבוצה, לבורא, למורה, לשיטה, כל מה שאנחנו קושרים עם השגת המטרה. ואז אנחנו נגדל בתוכנו את חשיבות הרוחניות, אז נראה את "פרעה", את כל הרשעים שמתגלים ב"קו שמאל", מהקטן ביותר ועד לגדול ביותר, כפי שהתורה מתארת אותם: בלעם, בלק וכל השאר.

"פרעה" או "נחש", זה השם הכללי לכל הרשעים. כל הכוחות האגואיסטיים האלה מתגלים ב"קו שמאל". והדבר העיקרי שמאפיין את הכוחות הרעים האלה, זו הגאווה, שמחייבת אותם לשאול: "מה העבודה הזאת לכם? מי ה' אשר אשמע בקולו?".

זו הגאווה האנושית הגדולה שקמה נגד הבורא וצועקת: "אני אשלוט!". כך זה מתגלה לאדם. ובמידה שהוא מתקן את זה, הוא מתחיל לראות את גדלות הבורא, ואז מבין, שהבורא הוא גדול דווקא בענווה שלו. האדם מתחיל להעריך את הענווה כתכונה הגדולה ביותר, כי זו השלמות.

אבל הענווה, זו רק דרגת ה"בינה". ואחר כך, מעליה באה התוספת, השפעה על פני הענווה. הענווה של האדם ביחס לאחרים מתגלה בנכונות שלו לשרת אותם. ואז הוא משיג את "ואהבת לרעך כמוך", האהבה האמיתית.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 14.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שליט העולם עניו וצנוע
לְפַסֵל לעצמנו את הנשמה
הגאווה מנתקת מהאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest