דף הבית / חינוך, ילדים / המקצוע החדש – להיות "אדם"

המקצוע החדש – להיות "אדם"

היחס שלנו אל הטבע, אל החוק הכללי שמחייב אותנו להתקשר בינינו ולהפוך לאחד שלם, מתבטא דווקא בתוך הסביבה. ולכן היחס שלנו לסביבה, בניית הסביבה על בסיס החוק הזה, הרבה יותר חשוב מהיחס שלנו לטבע עצמו. הדבר החשוב ביותר זה לבנות את הסביבה שלך.

לא במקרה מיליוני אנשים נאלצים לעזוב כיום את מקומות העבודה שלהם ולהפוך למובטלים, ואנחנו חייבים לפתוח קורסים למדריכים, מחנכים ומבצעים. בעצם, בעבודה הזאת כל אחד מאיתנו הופך להיות מחנך, מדריך, מורה ועוזר לאחרים. לכן כולם יצטרכו לעבור את התהליך החדש הזה של החינוך ולרכוש מקצוע חדש – להיות אדם בחברה החדשה.

כל אחד מאיתנו יצטרך לעלות לכזה גובה, שממנו הוא יוכל להבין מה קורה בטבע ומה קורה בתוכו, אילו צורות של קשרים אנחנו יכולים לגלות אחד לשני.

הניסויים מוכיחים, שאם אדם מגיע לסביבה כזו שבה יש כזאת השפעה הדדית, הוא כבר לא יוכל לברוח מזה. זה מחייב אותו, עוטף אותו, בין אם הוא רוצה הוא בכך או לא, הוא מתחיל להשתנות. הרי אנחנו רואים איך שהסביבה מחנכת את ילדינו – רק על ידי דוגמאות. הסביבה מחנכת גם אותנו ובמשך החיים שלנו אנחנו רוכשים צורות חדשות של התנהגות, יחסים בין אישיים, מדד ערכים חדש.

וזאת הסיבה מדוע אנחנו אפילו לא צריכים לספור את כמות הרצונות שלנו, בין אם אלה רצונות לאוכל, מין, משפחה, כבוד, מושכלות, או עוד מאות רצונות אחרים. אנחנו צריכים לשים את ליבנו לא על איך להשתמש ברצונות הללו אלא על הכוונה שלהם, וזה הכי חשוב.

במילים אחרות, רק לכוונה שלי יש משמעות בעת השימוש בכל ה"אני" שלי, בשימוש בכל רצונותיי. אני צריך לכוון את כל היכולות והכישורים שלי לשרת את החברה, ואז ה"אני" שלי יהפוך ל"אנחנו". ומהמושג "אנחנו", שמייצג בעצם אוסף של יחידים, אנחנו נגיע למושג "אחד". וה"אחד" הזה כבר נמצא במצב מאוזן, באיחוד עם אותו החוק היחיד ששולט עלינו.

ואז האדם הופך להיות אדם, מתחיל להבין את טבעו ואת הטבע הכללי. במהלך הדרך הזו הוא לומד המון חוקים פנימיים, חוקים פסיכולוגים, חוקי הבריאה, סופג בתוכו כל מה שקיים בטבע, ובכך משיג את המדרגה הגבוהה ביותר, את המדרגה של אותו הכוח שמשפיע עלינו, ובצורה שבה אנחנו תופסים היום את המשבר, הכוח הזה מזמין אותנו להתקרב אליו.

הקורס שלנו מיועד ללמד את האדם להיות אדם, איך להשיג את הטוב ביותר, את הנוח ביותר, את הבטוח ביותר, ואת המצב הבריא ביותר. לכן אנחנו אפילו צריכים להודות למצב הזה שנוצר, שמוביל אותנו לעידן חדש, לעולם מלא בכל טוב.

אך היום, כל עוד לא התחלנו לעבוד בתהליך הזה וכל עוד אנחנו לא מכירים בתהליך הזה, חיינו נראים לנו כחסרי משמעות, בפחד גדול אנחנו חושבים מה מצפה לילדנו ונכדינו, זאת הסיבה מדוע אנשים לא רוצים להביא ילדים לעולם, וגם בעצמם אינם מבינים את מקומם בעולם. אבל הכול ממש ההיפך! המשמעות האמיתית של המילה "משבר" היא "לידה חדשה", צירים, לידה של אנושות חדשה. מצפה לנו התגשמות של הציפיות הכי גדולות שלנו!

אנחנו צריכים להתחיל לממש על עצמנו את החוק הזה, ותוך זמן קצר מאוד, תוך מספר שבועות, נרגיש עד כמה שזה עובד, עד כמה "הרגל נעשה טבע שני", עד כמה אנחנו לא מסוגלים לחיות בלי לתת יחס טוב אחד לשני. ואם במקרה שוכחים מזה, אז צריכים להזכיר זה לזה את הזמן שבו היינו יחד, מאוחדים, כאשר כל אחד הרגיש את כולם, איזה מצב חם ומיוחל, בכדי ששוב נרצה לחזור לאותו המצב.

נקווה שבזכות התמיכה ההדדית, נוכל להגיע למצב כזה שמשחק והרגל יעזרו לנו להשיג את הטבע הטוב שהוא תכונת האהבה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים" שיחה מס' 4, 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
האנליזה של טבע האדם
תחת מטריית חוק אחד
נכנסים לעידן חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest