דף הבית / המשבר ופתרונו / היפר אינפלציה תוביל את העולם לצייד מכשפות

היפר אינפלציה תוביל את העולם לצייד מכשפות

חוות דעתו של דילן גרייס (Dylan Grice),אסטרטג בבנק סוסייטה ג'נרל (SocGen): המדיניות האי- רציונלית של הבנק הפדרלי של ארה"ב עלולה להביא אותנו בעשורים הקרובים לחוסר סדר רציני.

ההיסטוריה הוכיחה שוב ושוב, כי הפיחות במטבע מוביל לזעזועים ומאבקים חברתיים – המאפיינים של חוסר הסדר החברתי כבר התגלו: 99% מהאזרחים מאשימים את ה- 1%, 1% מאשים את 47%, המגזר הפרטי מאשים את המגזר המדיני, הצעירים – את המבוגרים, וכולם מאשימים את העשירים.

אנחנו חיים בעידן היפר אינפלציית האשראי שהומצאה כדי להעשיר את העשירים על חשבון העניים, הפער בין העשירים לעניים מתרחב. בכל פעם שנוצרה היפר אינפלציה, קרו זעזועים בהיסטוריה – ברומא העתיקה, המהפכה הצרפתית, גרמניה של ויימאר. בבריטניה בתחילת המאה ה-17 על רקע של היפר אינפלציה הוצתו המדורות של האינקוויזיציה ובתוכן שרפו מכשפות…

התייחסותי: גם בזמננו האנושות לא השתנתה במאומה. עד שאנחנו לא נתקן את הטבע שלנו, אנחנו האנושות הנאורה, מוכנים לגיליוטינות ולמוקדי אש. לא רחוק היום שבו, בתוך טירוף של זעם, מדינות ועמים, דתות ומתחרים, יתחילו לחסל את כל מי ששונה מהם כדי לטהר את השטח, להשתחרר מהלחץ…

יש רק סיכוי קלוש שהאנושות תגיע לאיחוד המחויב המיועד בדרך של שלום – על ידי רכישת השכלה וחינוך אינטגרלי. האם האנושות תשים לב להזדמנות הזאת או שתתקדם בעקבות הדחפים האגואיסטים שלה, בשליטתם..?

ידיעות קודמות בנושא:
אזהרה
מימדי העוני במדינות השונות
שביתות ומהומות בכל העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest