דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להתקרב אל האור?

איך להתקרב אל האור?

שאלה: האם בזמן קריאת הזוהר, אנחנו צריכים להחליט מה אנחנו רוצים, או לנסות לגלות מה באמת אנחנו רוצים?

תשובתי: אדם שואל משהו אחד, חושב על משהו שני ורוצה משהו שלישי. והאור שמכוון על הכלים מעורר בו משהו אחר לחלוטין, ששונה גם מהמחשבות, גם מהשאלה וגם מהרצון שלו.

לכן, מאיתנו נדרשת רק התעוררות. אם אנחנו מסוגלים לעורר את עצמנו בצורה נכונה, אז הכול פועל נכון. ההתעוררות הנכונה מסתכמת בדבר הבא – עכשיו אנחנו קראנו קטע מספר הזוהר, האם בזמן הקריאה של הקטע הזה אני השתדלתי להיות יחד עם כולם, כלומר להיות בכלי, ברצון האמיתי שלי, לא בי, בתוך האגו שלי ורק מתוכו לחשוב ולשאול, אלא להתכלל בכלי שלי החיצון, מבלי להרגיש בכך שום צורך וטעם ולבקש חיבור עם האחרים, בכך שעולה מעל לצורך והטעם שלי? האם היה דבר כזה או לא? אם היה, אז המאמצים שלי הם נכונים. ועל זה אני מתחיל לקבל תוצאות רוחניות, חיוביות, שליליות, מכל מיני סוגים שונים.

אבל אם המאמצים שלי היו מכוונים כדי להבין, להרגיש את מה שכתוב בספר, אז אלה הם מאמצים בכלי האגואיסטי שלי, ואז בהתאם לזה, אני מקבל תוצאות שהן בכלל לא לכיוון הנכון. כך זה קורה עד שאני מעורר על עצמי מספיק אור, כי אני בכל זאת קשור איך שהוא עם האחרים, והאור הזה מכוון אותי איך שהוא בצורה יותר נכונה.

צריכים להבין, שהפעולות כאן צריכות להיות מאוד מדויקות. מצד האור הכול פשוט: אם אתה נמצא בכלי שמולו הוא מאיר, אז אתה נמצא איתו בקשר והוא עובד איתך, ואם לא אז לא. אתה צריך להיות מול תכונת ההשפעה, שזהו האור. אתה לא יכול להיות קשור בכלל עם תכונת ההשפעה, אם אתה נשאר בתוך ה"אני" שלך. עד כמה שאתה יוצא מעצמך אל הזולת, אז במידה הזאת אתה מתקרב אל האור.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שמלת הקסם של העתיד
לקראת האור!
עולם אין סוף בתפיסתו של ילד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest