דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל תחכה לשינויים, תשתנה בעצמך

אל תחכה לשינויים, תשתנה בעצמך

שאלה: איך אני יכול לשאול שאלות על הסיבות ועל המטרה, אם עוד לא גיליתי את הבורא? הרי אני שואל את הדמיון שלי.

תשובה: כמו שאומרים, "הלקוח תמיד צודק", אבל אין לנו פתרון אחר. בעולם הזה, וגם בכלל במציאות, הכול מתרחש רק בתוך הכלי. ואם הכלי אינו מוכן לגילוי, הוא מבולבל.

לכן המקובלים מייעצים לך, אל תלך בדרך של צרות וייסורים אין סופיים, עד שהם יכריחו אותך לגלוש אל הטוב "בין הטיפות". הרי ה"טוב" – זה גילוי בך של תכונת ההשפעה. כאשר היא תשרה בך, אתה תבין במה מדובר. עכשיו אתה מנוהל רק על ידי כוח הקבלה, וכאשר בפניו יעמוד כוח ההשפעה שיפתח לך את הדרך להתקדמות, אז מתוך הניגוד של שני הכוחות אתה תתחיל להבין משהו. ועד אז, אינך מסוגל לשום דבר, ולכן אתה חייב לעשות את הפעולות שממליצים לך המקובלים על מנת לחסוך זמן.

אין כאן ברירה. אין טעם לחכות למשהו אם אתה בעצמך לא משתנה. צריך לעורר את "האור המקיף" (או"מ). הרי "מתן תורה" פירושו, שנותנים לך קשר עם האור העליון שבא ממצב הפוך, מהמדרגה הבאה שלך שבה אתה כבר מתוקן.

לשם כך אתה קודם כל מייצר איזושהי התאמה לאור הזה – עובד בקבוצה, לומד יחד עם החברים. אז אתה מעלה את הבקשה לתיקון (מ"ן), וזה מגיע.

שאלה: אז מדוע אנחנו לא מתמקדים רק בלמשוך את האור? יש לי הרגשה שאני מתפזר ולא יכול לחבר את כל הפעולות לאחת, העיקרית.

תשובה: זה לא נכון. הבקשה כוללת בתוכה פרמטרים רבים (m∑). לא מן הסתם כל כך קשה לאדם להגיע לכזאת תפילה, הרי היא תלויה ביחס שלו לעצמו, לסביבה ולבורא. חוץ מזה, המושג "סביבה" מתחלק לקבוצה וליתר האנושות.

אין מה לעשות, צריך לאסוף מרכיבים רבים בדרך, וכל אחד מהם מנוגד לטבע האנושי. יש לי רצונות, מחשבות, כוונות, והקשר שאני בונה עם האחרים מנוגד להם, הקשר הזה צריך לחלחל פנימה ולתקן כל מרכיב בתפיסה שלי.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 16.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קשיים בתחילת הדרך
באור של השפעה
טיול בהרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest