דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פסל חי על כן האבן

פסל חי על כן האבן

"שבירת הכלים" זהו לא שבר או קלקול. זה היה הכרחי על מנת לגלות את ההבדל בין הבריאה המקורית – ה"מלכות" ותכונת ה"כתר", בין השלב השורשי והרביעי, בחינה ד'.

ב"מלכות" של עולם אין סוף מילא האור והחזיק את "מלכות" בדביקות עם הבורא. אחר כך ל"מלכות" היה נראה שהיא מוכנה ורוצה לפעול על מנת להשפיע. האור שרה ב"לב האבן" שהסתתר בתוך הנברא ולחץ עליו. ולכן הנברא היה מוכן להשפיע לבורא! כך נוצרו מדרגות העולמות מלמעלה למטה.

וכאשר הנברא כבר התכונן לסיים את תיקונו והעלה תפילה (מ"ן) מנה"י דגלגלתא על מנת לקבל את האור, הוא פתאום, בפעם הראשונה, ראה שאינו מסוגל לבקש את התיקון של כל הרצונות שלו.

הוא חשב שיוכל לקבל כל האור של אין סוף בכל הרצונות, אך זה היה נראה כך מפני שהוא נמצא עדיין תחת השפעתו של האור, תחת ה"מסך". אמנם, כשבא האור מתוך הבקשה שלי, פתאום התברר שביקשתי תחת השפעת האור עליי, 9 ספירות. כל עוד האור פועל אני רוצה להשפיע. תיקח את האור ממני ותראה שאיני רוצה השפעה. בחלק העשירי שלי שהיה נדחק על ידי האור אני לא רציתי להשפיע – פשוט לא הרגשתי אותו!

ניתן לבדוק זאת, למשל, אם ניקח ילד טוב ונפלא ונכניס אותו לחברת עבריינים. אחר כך תראו מה יצא ממנו. כלומר, בתוכו הסתתר הרצון שהתפתח לאחר שהוא נכנס לחברה רעה.

אותו הדבר קורה כאן. בא האור בתגובה לרצון שלי להשפיע תחת ההתרשמות מ-9 הספירות הראשונות, אך בתוכי ישנן 10 ספירות כולל "מלכות", "לב האבן". וחלקיקי ה"מלכות" הזאת התפזרו בכל גופי וחדרו בכל איבר שלו. בכל ספירה ישנה "מלכות" הפרטית שלה. ולכן אני מתחיל להישבר. בחלק העשירי הזה איני יכול ואיני מעוניין לקבל על מנת להשפיע. "אני אישית" לא מסוגל לעשות זאת! ואז מתרחשת השבירה.

השבירה חושפת את "לב האבן" בכל "פרצוף" פרטי ובכל ספירה. נשאר רק לבחור את ה"מלכות" החשופה הזאת, לנקות אותה מכל השאר ולאסוף למטה. בזאת אני כביכול אומר עד כמה שאני מתרשם מהבורא – שם אני יכול להיות בהשפעה, ואיפה שאני לא התרשמתי – שם אני לא יכול להשפיע. אך אני מתגבר על החלק הזה בתוכי ולא משתמש בו. אני משתמש רק במה שאוכל להידמות לבורא.

יוצא, שעומדת בפניי עבודה גדולה. קודם כל לבטל את "לב האבן" שלי, כלומר לבטל את עצמי בפני החברה. ואחר כך לקבל את השפעת האור, 9 הספירות הראשונות – להיכלל בחברה לאחר שביטלתי את עצמי, ושם כבר להתחיל לפעול כמשפיע.

בירור כזה עלינו לעשות, לחתוך את "לב האבן" ולהתחיל לעבוד עם כל שאר התכונות על מנת להשפיע. בעבודה הזאת האדם מברר את המהות שלו, וגם במה הוא שונה מהבורא ובמה יכול להיות דומה לבורא. כך הוא מייצב את עצמו כמו פסל שעומד על הכן שעשוי מ"לב האבן".

מ"לב האבן" הוא לא יהיה מסוגל לעשות כלום, אך זה מהווה יסוד שעליו מתבסס כל הבניין שלו.

שיעור מתוך "תלמוד עשר הספירות", 04.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שגיאה מכוונת
האמת שיצאה אל האור
לב האבן במקום האהבה שנעלמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest