דף הבית / המשבר ופתרונו / שוויון זכויות הורג את הרומנטיקה

שוויון זכויות הורג את הרומנטיקה

מחקר: במדינות המפותחות תוחלת החיים של הנשים כמעט ולא מתארכת, להבדיל מזו של הגברים. הסיבה לכך, עומס בעבודה, עישון ואלכוהול, במילה אחת – אמנציפציה (שוויון זכויות). חלוקת הנטל של עבודת הבית לעתים קרובות מביאה לגירושין.

בין הזוגות שהסכימו על חלוקה שווה במשק הבית ישנה הסתברות גבוהה יותר ב-50% להגיע לגירושין מאשר בזוגיות מסורתית. כך The Guardian מפרסם את תוצאות המחקר הנוסף. הניסיונות להכריח את הגבר לנקות ולבשל מגבירים את הסתברות הגירושין.

הסכמה הדדית חדה וברורה בעניין עבודות הבית הופכת את חיי משפחה לתוכנית עסקית והורגת את הרומנטיקה. הנשים של היום מושכלות, בעלות רמת הכנסה גבוהה ולכן הן לא תלויות בשותף לחיים ומחליטות בקלות על גירושין.

התייחסותי: ישנה סיבה אחת לכל הצרות שלנו: האגו שלנו אמנם הפסיק לגדול כמותית, אך השתנה בצורה איכותית – הוא נהיה קשור באופן הדדי, חיבר את כולנו יחד. בצורה כזאת הוא נהיה דומה בהתקשרות ההדדית שלו לטבע האחיד, אך מנוגד לו ברצון שלו לדאוג רק לעצמו.

ישנם חוקי טבע קפדניים ואם עוברים עליהם מקבלים תוצאה שלילית, וגם לא מיידית, אלא אחרי זמן מסוים, אפילו בדורות הבאים, תלוי על מה עוברים. בדור הראשון, ההחלטה מתבשלת (שוויון זכויות במשפחה), בדור השני, המימוש שלה, בשלישי – התוצאה, אחר כך המודעות שזה רע, עד כדי כך שמרגישים נחיצות לתקן. אך זה בלתי אפשרי מפני שמתברר שבשביל זה חייבים לתקן את כל האגו במלואו!

לכן עדיף היה פשוט לא לעבור על החוקים של החיים הטבעיים אלא ללמוד לשמור עליהם. האדם כל הזמן מתפתח ואנחנו חייבים ללמוד את התנאים החדשים של הטבע שעליהם עלינו לשמור על מנת להישאר איתו באיזון (הומיאוסטזה), שהוא התנאי הבסיסי לקיום מוצלח של כל מין וסוג.

במשך ההיסטוריה שלנו לא ערערנו את האיזון האקולוגי: חוסר האיזון הזה עם הטבע התגלה כאשר גילינו את עצמנו קשורים אחד לשני בצורה אגואיסטית. כלומר, חוסר האיזון שלנו עם הטבע נקבע לפי היחס האגואיסטי שלנו כלפי האנושות ולא כלפי הסביבה האקולוגית.

בזמנינו, התנאי לאיזון בין האנושות לטבע הוא החיבור של כל האנושות לאחד שלם – אינטגרציה שלמה, "כמו משפחה אחת". זה מחייב שינוי ביחס של כל אחד כלפי האחרים.

בהתחלה עד: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".

אחר כך עד: "ואהבת לרעך כמוך".

אז שוב נגלה זוגות מאושרים שנמצאים לא בשוויון זכויות אלא באיזון! לפי הכלל של אינטגרציה כללית (חיבור, איחוד) של כל חלקי הטבע, לאחר שינוי הטבע של כל אדם מ"קבלה" ל"השפעה" לאנשים, מגיע שינוי ביחס שלו גם לרמות הנמוכות יותר של הטבע – החי, הצומח, הדומם. רק ברצף כזה העולם שלנו יהפוך ל"אקולוגי" (עם איכות סביבה גבוהה).

ידיעות קודמות בנושא:
על הרס המשפחה
שוויון אמיתי ולא מזויף
ההתפרקות השיטתית של המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest