דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם אפשר למדוד מאמצים פנימיים?

האם אפשר למדוד מאמצים פנימיים?

שאלה: מהם הקריטריונים של חברה אינטגרלית, שלפיהם היא תפקח על השלמות או על האינטגרליות שלה?

תשובתי: הקריטריונים הם מאוד פשוטים וברורים: עלייתו של האדם מעל לאגו שלו ותפיסה של כל חבר אחר בחברה כשלו, "ואהבת לרעך כמוך".

שאלה: זה קריטריון שאינו ניתן למדידה. מה זה אומר "עלייה" או "ואהבת"?

תשובתי: אפשר למדוד את הקריטריון, אך בעקיפין. אנחנו אף פעם לא נוכל למדוד את המאמצים הפנימיים שלנו של ההתגברות על האגו העצמי, עד כמה אנחנו כוללים בתוכנו רצונות של מישהו אחר ומנסים למלא אותם על ידי המשאבים והרצונות העצמיים שלנו.

לכן, בינתיים כל זה אינו בשליטתו של האדם. אנחנו לא חודרים עד כדי כך למהותו של הטבע: ה"דומם", ה"צומח" וה"חי", ובטח שלא למהותו של הטבע ה"מדבר", כדי להרגיש את הכוחות הפנימיים שמניעים אותנו. כי אנחנו הרי מדברים על מדידת העולם הפנימי של האדם.

ישנם בני אדם שעל ידי ההתעלות מעל לאגו שלהם, מתחילים למדוד ולתת הערכות מדויקות גם לרצונות האגואיסטיים וגם לרצונות האלטרואיסטיים: לכוחות שפועלים בתוך הרצונות האלה, ליכולות של מעבר, לשיטות, לאמצעים שעוזרים להם לבצע כל מיני תנועות בתוך התכונות האלה. אבל רק אלה שכבר שולטים בעצמם ובכל התכונות האלה יכולים לעשות זאת.

את כל זה יכול למדוד רק אותו אדם, שגילה בתוכו את הסכֵמה הרוחנית הזאת (את העולם הרגשי שלו) ונע בתוכו בחופשיות. כאשר הסכֵמה הזאת מגולה לפניו, וכל התכונות האלה כבר מדורגות עבורו, אז היחסים והקשרים לגמרי מובנים לו. הוא יכול למדוד את האגו שלו. הוא מבין את הכוח, את הנפח של כל תכונה שלו, כל רגש שלו וכולי. בעיקרון, מספרם הוא לא כל כך גדול. עבורו זאת מפה שפרוסה לפניו.

מתוך התוכנית "עולם אינטגרלי. הנוסחה של חברה אינטגרלית", 02.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התנועה אל העתיד המואר
מדד חיצוני של שינויים פנימיים
למצוא כוח שמעורר אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest