דף הבית / משבר עולמי / הגלובליזציה והיחסים בין האסלאם למערב

הגלובליזציה והיחסים בין האסלאם למערב

ידיעה: ההתקפה על שגרירות ארה"ב בלוב הייתה סימן חשוב שמצביע על הסיכונים בעידן של הגלובליזציה. לכן, לאחר האירועים בלוב, ההפגנות ופעולות המחאה התפשטו למדינות אחרות.

קודם כל, האירוע הזה מראה את הכוח המבעית של טכנולוגיות האינטרנט והתקשורת, שמסוגלות לגייס את ההמונים. עם זאת, זה לא צפוי מתי ומי יהיה מסוגל לבחור את המועד הנכון להניע את ההמונים.

כפי שמראים האירועים האחרונים, כדי להבטיח את היציבות, דרושים ניהול של דימויים וניהול של רגשות. טכנולוגיות תקשורתיות מאפשרות במהירות לעורר רגשות שבקלות מייצרים את הדימוי של "החבר" או "האויב". האינטראקציה בעולם המודרני מתבצעת באמצעות של רגשות, והפוליטיקה העולמית מנוהלת על ידי תחושות של פחד, השפלה ותקווה. עם זאת, הדימויים מגדירים איזה רגש, באיזו דרך ועל מי הוא מכוון.

כיום, הרעיון או הפעולה של אדם אחד יכולים להשפיע אפילו בקנה מידה עולמי ולהלהיב את ההמונים. האפשרויות הטכנולוגיות הללו, כאשר מעוררים דימויים ורגשות, יכולות ליצור אלמנטים בלתי צפויים של חוסר יציבות. כתוצאה מכך, העולם שלנו שהולך ויוצא מכלל שליטה, מקבל צורות גליות ובלתי צפויות.

התייחסותי: דווקא בזמן שכזה החינוך וההשכלה האינטגרליים נהיים חשובים במיוחד, כי רק שינוי האדם ישנה את העולם. (ראה המדור "חינוך אינטגרלי").

ידיעות קודמות בנושא:
במלכודת של חילול השם
התנהגות ההמון: הכוח נמצא באיחוד
המשבר מסכם את הגלובליזציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest