דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גדלות בלתי משוחדת

גדלות בלתי משוחדת

כנס האיחוד בצפון, שיעור מס' 2.

איך אנחנו משיגים את המדרגה הבאה בדרך לגילוי של העולם העליון? איך עוברים למצב הבא, היותר מתוקן? ברור, שכל מצב הבא, זה אנחנו, רק יותר מתוקנים. וכך, עד שחוזרים לאין סוף.

רב"ש כותב על זה במאמר: "ענין שיתוף מידת הדין ברחמים":

"זה ידוע שעיקר עבודה היא הבחירה, היינו "ובחרת בחיים"."

ו"חיים", זה החיבור שאותו אנחנו משתוקקים להשיג. כלומר, החזרה לאין סוף.

"שיהיה דביקות, שהיא בחינת לשמה, שעל ידי זה זוכין להיות דבוק בחיי החיים. ובזמן שיש השגחה גלויה, אין מקום לבחירה. ומשום זה העליון העלה המלכות, שהיא מידת הדין, לעינים. שעל ידי זה נעשה הסתרה, היינו שניכר אצל התחתון שיש חסרון בהעליון, שאין גדלות בעליון."

עליון זו המדרגה הבאה. אז למה נוצרה ההסתרה? מה היה קורה אם המדרגה הבאה הייתה מתגלה?

נניח, שעכשיו מתגלה לי משהו גדול, עוצמתי, נפלא. זה תופס אותי במלואו ואני כמו תינוק, נמשך אליו ואין בכוחי להרפות ממנו. אבל בזה אני לא משיג שום דבר. הדבר הגדול והעצום הזה כבש, שבה אותי, ואני מתמלא בתענוג מתוך מעורבות בזה ולא יותר. כי אני הרי מבטל את הפער ביני לבינו, פער שהיה מאפשר לי לברר, להבין את המתרחש, בכך שאני מרגיש ומשיג את העצמאות שלו ולא "מתמכר" לתענוג העילאי.

אז איך אפשר לעלות למדרגה הבאה? איך אפשר לגדול עד לגובהה ולא להידבק כגרגיר של חול להר העצום הזה? לצורך זה העליון אינו מראה את עצמו לתחתון, כלומר, המדרגה הבאה שלנו לא מתגלה לנו, אלא מופיעה ההסתרה. מצד אחד, היא קיימת ויש לנו יחס כלפיה, אבל מצד שני, היא אינה גלויה. במקום זה היא מביאה לנו כל מיני תופעות שליליות. ככלל, אני כאילו רוצה אותה ובאותו הזמן, לא כל כך.

לדוגמה, אני הולך לחנות כדי לרכוש מכונית. אני מסתכל על הדגמים החדשים, אני גם רוצה וגם זה דוקר אותי, מפני שהמחיר גבוה מדי. אז אני מתחיל לחשוב: "האם זה שווה את זה או לא? מה אני מרוויח, אם אני אקנה ואם לא אקנה? מה עדיף?". על ידי זה אני מגלה משהו חדש, אני גדל וכבר מבין, מרגיש משהו, ולא סתם מוציא כסף, אם הוא נמצא ברשותי.

אותו הדבר גם עם המדרגה החדשה: אני רוצה לרכוש אותה ובאותו הזמן גם חושש ונזהר, אני חווה בעיות, אני מתלבט בפער הזה בין הרצון וחוסר היכולת להשיג את הרוחניות, והפער הזה עוזר לי לגדול. כי אני בעצמי משתוקק קדימה. מבלי להבין את המדרגה הבאה, אני צריך לתאר אותה לעצמי. על ידי מה? מי יעזור לי להרכיב את התיאור והדימוי הנכון? איך להכין, "לייצב" את עצמי בעזרת התמונה הזאת, כדי להיכנס פנימה?

כל העבודה הקשה שלי היא בלתאר לעצמי בצורה כמה שיותר מדויקת את המדרגה הבאה ולהכניס את עצמי לאותן המסגרות שיהפכו ל"בסיס" לעלייה אליה.

מתוך שיעור מס' 2 מכנס האיחוד בצפון, 20.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת הבחירה בין שתי תהומות
להתגבר על המכשול הפוטנציאלי
על סף המדרגה העתידית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest