דף הבית / המשבר ופתרונו / תועלת שאינה מוטלת בספק

תועלת שאינה מוטלת בספק

שאלה: נניח, שיש ברשותי משאבים מסוימים ואני צריך להשקיע אותם בחינוך ובהשכלה האינטגרליים. מגיע אליי פקיד ממשלתי, מנהל, ומשכנע אותי להשקיע את הכסף בבית ספר מסוים, בכך שמבטיח שבעוד חמש שנים הוא יהיה שונה מבתי הספר האחרים. על בסיס איזה קריטריון אפשר לראות את השוני הזה?

תשובתי: פקיד ממשלתי או מנהל לא יראה שום דבר. מנהל, זה אגואיסט מכאני שלא יכול לראות כלום מתוך האגו שלו. מעניין אותו לשחק בפני הממונים עליו ולטפס למדרגה ההיררכית הבאה של הפירמידה האגואיסטית. הוא יביט על האנשים שעוסקים בהשכלה האינטגרלית כעל אנשים, שכפי שנדמה לו, לומדים מערכות לא מציאותיות לחלוטין, איזה שהן בעיות חברתיות, פותרים בעיות סוציולוגיות פנימיות או אנושיות רגשיות. זה לא מעניין אותו. מעניינים אותו אחוזים: כמה השקעתי, כמה קיבלתי, כמה אניח לתוך הכיס שלי, כמה אתן להנהלה. אנשים כאלה לא יכולים לנהל, ועל אחת כמה וכמה, להחליט משהו!

לכן אנחנו מבקשים ממנו רק דבר אחד: לעזור מנהלתית ולא יותר מזה. אנחנו הכשרנו מורים, מחנכים, מרצים. אנחנו הכנו כל מה שצריך. תתנו לנו את האפשרות לעבוד בסביבה הזאת, בזה אתם צריכים לעזור לנו, כלומר לספק משאב לא גדול בכלי התקשורת, בטלוויזיה המקומית, בכניסה לבתי הספר, לאוניברסיטאות וכדומה. אבל את כל השאר אנחנו עושים. מתי אתם תרגישו תוצאה? כעבור חמישה שבועות ולא בעוד חמש שנים!

אתם תרגישו תוצאה מייד, במהלך החודש הראשון של העבודה. תוך שיעור אחד אתם תראו אנשים אחרים לגמרי. אתם תראו, איך הם מייד משתנים.

ודאי שהעבודה לשינוי הטבע האנושי היא מאוד גדולה. אבל השינויים הראשונים מגיעים למעשה מייד. נניח, באדם חולה שנמצא במצב נורא, אתם פתאום מבחינים בהטבה בריאותית, התאמה פנימית, הבנה, הכרה, הרגשה.

האנשים כבר לא ייצאו לכיכרות לשבור חלונות ראווה. הם יתחילו לשמור על הניקיון סביב ביתם, באזור שלהם. מעשי השוד והאלימות יפחתו בצורה חדה.

אתם תרוויחו כספית, איכותית וכמותית, ואז כבר את האמצעים שנחסכו תנסו להשקיע בחינוך ובהשכלה האינטגרליים.

בתחילה אנחנו בכלל לא צריכים שום דבר. תוך מספר שבועות, מבלי להשקיע כלום, אתם תיווכחו שזה עובד. על איזו קבוצה, באיזה גן ילדים, בבית ספר, על סטודנטים, באיזה מפעל או שכונה קטנה. ניקח תחילה 4-5 מקומות, איפה שאנחנו נעבוד עם אוכלוסייה וכעבור כמה שיעורים אתם תראו מה קורה איתם, עד כמה הם משתנים.

יחד עם זה, אתם תוכלו לספור באופן מדויק את התועלת הכלכלית שלכם, שלא לדבר על האווירה הטובה שנוצרת ובכל שאר הדברים.

אבל העניין הוא אפילו לא בתועלת הכלכלית, אלא בזה שהמשבר שצובר תאוצה, יזרוק לרחובות מיליוני בני אדם, ואתם תצטרכו לעשות איתם משהו. זה לא סתם אנשים שאתם צריכים להאכיל אותם, אחרת הם יאכלו אתכם, אלה אנשים שירצחו, ישדדו, יאנסו וישרפו הכול מסביב. מחוסר מעש הם פשוט יתנוונו. ואילו אנחנו מציעים לכם להעלות את האדם לדרגה יותר עליונה.

לכן התועלת מהנהגת השכלה וחינוך אינטגרליים אינה מוטלת בספק.

מתוך שיחה עם ולדימר קרסנוב על עולם אינטגרלי ונוסחה לחברה אינטגרלית, 01.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מי ינהל את החברה האינטגרלית
ליד הגה הניהול
אפקט כלכלי ומוסרי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest